De wandelende man 1 De wandelende man

Een boek over een man die wandelt. Dat kan toch niet veel zaaks zijn? Als je het zelf zou schrijven zou het waarschijnlijk op een sisser uitlopen maar, en gelukkig voor ons, zijn er heel wat getalenteerde schrijvers die er toch wat mee kunnen. Taniguchi is een van die mensen die van een ogenschijnlijk ‘niets’ wel iets kunnen maken en dat ook nog op een waardevolle manier afwerkt.

De wandelende man is een speciaal karakter. Het is het type persoon die kan genieten van de kleine dingen des levens. Door de plassen lopen, in een boom klimmen en naar de lucht kijken. Het klinkt misschien raar maar dit album gaat over niets anders dan genieten van datgene wat rondom ons gebeurt en vooral met de natuur te maken heeft. Wanneer je start met lezen denk je ja ok. Maar na een paar kortverhaaltjes, want dat is waar dit album uit bestaat, begin je zowaar een beetje jaloers te worden. We leven vandaag in een gehaaste wereld en wie onder ons neemt er nu nog tijd om te genieten van de kleine dingen? Hoelang is het geleden dat je nog in het gras lag en naar de wolken lag te kijken en daar allerlei vormen inzag? Juist! Dit is waar Taniguchi je laat van genieten. Een man die gelukkig samenwoont met een vrouw die hem begrijpt en die ook de tijd neemt om van al het eenvoudige moois dat de wereld te bieden heeft geniet.

Dit album is echt verrassend en ga dit als manga liefhebber niet kopen voor de actie, want dit album is geweldloos. Je koopt dit album om vooral verrast te worden door de eenvoud van het leven en hoe je daar kan van genieten. Dit is weer Taniguchi op zijn best!