Ice Age 5 Heilige kerst! - Donder en bliksem!

Ice age begon oorspronkelijk als een Amerikaanse computeranimatiefilm uit 2002. Daarna zijn er nog een aantal vervolgen uit gekomen. We kennen uit deze film ongetwijfeld nog: de wolharige mammoet Manny, de sabeltandtijger Diego, de klungelige luiaard Sid en de sabeltand-eekhoorn Scrat.

Zoals gewoonlijk opent het verhaal met Scrat die een eikel zoekt. En eveneens zoals altijd loopt het dan geweldig fout. Ondertussen is Sid aangekomen bij de Kerstman zijn hulpjes en wil hij helpen bij het klaarmaken van de pakjes voor iedereen. En natuurlijk loopt ook dit niet helemaal van een leien dakje. De twee verhaallijnen komen samen. Deze samenloop zorgt voor een toevloed van klonen en de creatie van twee monsters... en dat allemaal in het eerste verhaal. Het tweede verhaal start opnieuw met Scrat en tja... het wil maar niet lukken hé... het bemachtigen van die eikel. Louis, een egel, wordt door het zware stormweer weggeblazen en eindigt zo bij Peach, de dochter van Manny. Ze is vergezeld van de opossumbroers, Crash en Eddie (zij werden geïntroduceerd in de tweede film als hyperactieve, angstige snotneuzen). Ze worden nu allemaal samen geconfronteerd met een flinke storm en moeten proberen te schuilen.

Het stripverhaal volgt met andere woorden het script van de films. Alhoewel het dus voorspelbaar is, blijft het wel leuk om te volgen. Mijn favoriete figuur is ook in de strips de eekhoorn. Hoeveel pech, dat immer uitdraait op geschiedenis-veranderende voorvallen, kan één klein eekhoorntje hebben? De hoofdverhalen zijn typisch Ice Age: een klungelige Sid en Peach die haar vrienden moet redden. We kennen het wel allemaal, maar het steekt (nog steeds) in een grappig kleedje waardoor ik het toch graag lees.

In het kort: een leuk tussendoortje.