De roep van de legenden 2 Operatie Excalibur II

Dit is het afsluitend deel van, wat ik vermoed, slechts de eerste cyclus zal zijn van dit verhaal. De recensie van het eerste deel kan je hier vinden. De vraag na dat eerste deel was dan ook of het tweede deel alles wel mooi kon afronden. Vooral nadat het team faalt in het veroveren van het zwaard Excalibur, was dat toch wel een open vraag. En dan gaat de missie verder.. alleen verandert ze een beetje. Blijkbaar is de zus van de teamleidster in haar jeugd ontvoerd door de Unseelie en meer specifiek door Arawn. En net hij bezit het zwaard. Van opgeven is dus geen sprake en het spel is dus nog helemaal niet uitgespeeld.

Het team schakelt een hogere versnelling in en probeert via een andere weg hun missie te vervullen. Alleen blijkt het weer allemaal niet zo simpel te zijn, zoals het plan laat uitschijnen. Er breekt bijgevolg een veldslag tussen de Seelie en Unseelie uit, maar de gevolgen er van vallen ten laste van het aanwezige team. Niks blijkt uiteindelijk te zijn wat het eerst lijkt. Met andere woorden, het verhaal draait en keert en schudt alles door elkaar. Het blijft boeiend tot het einde... nou ja einde... .

De tekeningen zijn modern, vlot, maar de computerinkleuring is eerder standaard. Ze zijn dus zeker niet slecht, maar schieten ook niet boven andere strips uit. Het is volledig te wijten aan de sterkte van het verhaal dat ik het toch bij de bovengemiddelde reeksen plaats. Niks simplistisch, geen eenvoudige gemakkelijkheidsoplossingen, maar doden en gewonden en halve antwoorden. Onder meer daardoor vermoed ik dat we pas aan het begin van dit verhaal staan. Er kunnen hier nog een aantal vervolgen aan gebreid worden en hopelijk blijft dan het niveau van vertellen behouden.

In het kort: een spannende eerste cyclus.