De psy 19 M'n stoppen slaan door!

Problemen met je gewicht? Niet begrepen door je vrouw? Nood aan een goed gesprek om uit de put te geraken? Éen adres: dokter Medard! Euh... of toch maar niet?

In de Psy verhaalt Cauvin over de belevenissen van -u raadt het al- een psychiater. Dat deze zielenknijpers vaak de meest bizarre verhalen te horen krijgen spreekt bij velen zonder twijfel tot de verbeelding. Een pasklare oplossing voor al die problemen is echter niet steeds even eenvoudig te vinden. Bovendien moet je ervoor opletten dat je als psy niet meegesleept wordt in de foutieve denkwereld van de patiënt. Gelukkig kan je, als een van die zaken er dan toch voor zorgt dat je afzakt naar de grijze zone van je hersenen, terugvallen op je achtbare confraters. Anderzijds deinzen de collega’s er echter niet voor terug om de anderen breindokters op te zadelen met de meest moeilijke problemen die ze zelf niet kunnen of willen oplossen. En dat zorgt natuurlijk voor het nodige leedvermaak en hilariteit.

Er zitten zeker goede gags tussen de collectie die is opgenomen in dit boek. Het leukst vond ik het echter om zo nu en dan eens een paar willekeurig uitgekozen bladzijden te (her)lezen. Vooral de mimiek van de mannen en vrouwen zorgt ervoor dat er een aantal heel geslaagde vertelseltjes tussen zitten. Lees de verhaaltjes dus steeds aandachtig mét daaraan de tekeningen gekoppeld.

Besluit: dit boek is een leuk tussendoortje dat gerust enige tijd op het nachtkastje kan/mag doorbrengen.