F.C. De Kampioenen 76 De vinnige voetballer

Deze F.C. de Kampioenen grijpt terug naar het aloude recept van verwarring en misverstanden. Pascale heeft last van warmte opwellingen en Maurice krijgt er het koud zweet van. Daarbovenop is er kritiek op de werkwijze van Maurice voor de ploeg van de Kampioenen. Al deze kritiek beu neemt Maurice ontslag.
Maurice gaat met Pascale, die echter tegenstribbelt, willens nillens naar de dokter. Deze constateert bij Pascale het begin van de menopauze en bij Maurice stress. Ze krijgen elk een pilletje voorgeschreven. De apotheker maakt twee aparte doosjes met verschillende kleuren om de kans op vergissingen tot nul te herleiden. Maar Maurice en Pascale zouden Maurice en Pascale niet zijn mochten ze zich alsnog vergissen. Het gevolg: Pascale is heel de dag versuft en slaperig, Maurice krijgt plots een stevige trap in de benen. De voorzitter van F.C. Schellekens merkt deze prestatie van Maurice op en lijft hem in. Maurice speelt er de pannen van het dak.

Wat F.C. De Kampioenen groot heeft gemaakt is inderdaad het steeds zorgen voor misverstanden die escaleren om daarna met liefde opgelost te worden en de plooien glad te strijken. Ondertussen heeft Hec Leemans zomaar even 76 delen uit zijn mouw geschud (oké, hier en daar met een beetje hulp, maar toch) en is de man nog niet klaar om deze voor de Standaard Uitgeverij grote inkomstenbron zomaar op te geven. Het blijft dan natuurlijk ook een leuke serie voor de jonge gasten en de iets ouderen, natuurlijk. Ook deze maal heeft Tom Bouden meegewerkt aan de strip.

Benieuwd wat de nabije toekomst zal bieden als je weet dat de volgende titel van deze reeks 'Vijftig tinten paarsblauw is.' ;-)

En voor de mensen die er niet genoeg van krijgen. Vanaf zaterdag 29 juni zit er bij Het Laatste Nieuws elke dag voor slecht 1 euro een dvd van de Kampioenen.