100 Bullets (Lion) 4 Boek 4

In boek 3 was er nog net een verhaal opgestart, dat de hoofdrolspeelster uit het allereerste verhaal terughaalt: Dizzy Cordova. Dizzy had de kans gekregen om de moord van haar man en zoontje te vergelden. Op het einde van dat verhaal, kreeg ze van Shepherd de keuze om verder het mysterie in te stappen of niet. Ze stapte in de auto en daar eindigde het. In boek 3 zien we dat ze naar Parijs gestuurd werd om kennis te maken met Branch. Branch heeft ook ooit een koffertje met pistool aangeboden gekregen. Door zijn journalistieke achtergrond en zijn karakter, kon hij zijn neiging tot wraak onderdrukken en wou hij te weten komen wie die Graves is, die blijkbaar zonder problemen zulke koffertjes kan uitdelen. Dizzy is geïntrigeerd en besluit Branch te volgen en zo komen we terecht in boek 4.

Branch begint langzamerhand vragen op te werpen over Graves en de koffertjes. Zo wil hij Dizzy uitdagen om na te denken over waarom dit alles gebeurt. Waarom werden zij uitverkoren om iets te vergelden en zo anderen te doden, zonder dat dit consequenties heeft? Wat maakt hen zo speciaal? Af en toe hint hij ook naar mogelijke antwoorden, maar het blijft toch eerder vaag. En dan duikt er nog een hoofdrolspeler op uit een vorige aflevering: Cole. Cole bleek een minute-man te zijn, die terug geactiveerd werd. En nu, als actieve uitvoerder voor Graves, onderbreekt hij het informatieve gesprek tussen Dizzy en Branch. Maar onze ogen zijn nu wel geopend en kijken uit naar de achterliggende organisatie: de Trust... Wie? Wat? Hoe? En waarom?

En natuurlijk, begint dan een nieuw verhaal en blijven alle antwoorden in het duister steken. Het tweede verhaal brengt ons Loop. Hij is al heel lang op zoek naar zijn vader, die zijn moeder in de steek heeft gelaten. Graves geeft hem het koffertje en de identiteit van zijn vader. Wat zal Loop hier mee doen?

Er zijn meer vragen bijgekomen dan er antwoorden gegeven zijn, maar de rode draad die eerst nog niet echt duidelijk was, begint nu op de voorgrond te treden. Hier en daar zien we al stukjes van het grote plaatje en het is, denk ik, geen mooi gezicht. Maar dat houdt het nu wel spannend. De drang naar meer antwoorden is pertinent aanwezig. Hopelijk geeft het volgende deel een beetje meer vrij.. ik kan niet wachten hoe dit web van draden gaat samenkomen.

In het kort: een intrigerende en spannende reeks.