Marie der draken 2 Wraak

De grens tussen de reële en de tussen wereld vervaagt voor Marie stilaan. De Kerk helpt haar ondertussen om zo vlug mogelijk uit Italië naar Frankrijk te vluchten samen met de paus. Ondertussen wordt ze door haar broer bestookt met semi-realistische nachtmerries waarin een soort van locatie en afspraak in verborgen zitten.

Het duo Ange/Ange heeft iets met geloof en het fantastische, getuige hun andere reeksen die ze reeds uitbrachten. In deze Marie der Draken twijfelen ze niet om de kerkelijke geschiedenis in de mixer te steken om zo een uitstekend fantastische-geloofscocktail te shaken. Intriges, een lichte seksuele spanning tussen de karakters en geweld worden afgewisseld met scherpe teksten en diepe steken naar een van de donkerste era van de kerk.

Démarez, heeft een wat aparte tekenstijl uitgewerkt voor dit verhaal en maakt er soms een luchtige, maar waar nodig ook een donkere en griezelige omgeving van. Als je wat dieper gaat kijken betrap je hem wel eens op een slordigheid maar door de snelheid van het verhaal ga je hier gemakkelijk overkijken. De inkleuring geeft een bloedhete nazomer weer en dat is echt niet verkeerd. Je voelt de warmte bijna uit de strip komen. Enkel wanneer het bloederig of interdimensionaal wordt, verandert de toon van het verhaal.

Marie der Draken is een goed gemixt verhaal, dat je probeert mee te nemen in het leven van een heroïsche vrouw, die meer dan haar mannetje staat, in de zoektocht naar haar jonge, ontvoerde broers en zusters. En dat allemaal op een vlotte manier.