The End of the Fucking World INT 1 The End of the Fucking World

James is 17. Hij zegt "fuck you" tegen zijn vader en geeft hem een klap voor zijn bek, steelt vervolgens de auto en vertrekt, om nooit meer terug te keren. James heeft nogal wat problemen, met name dat hij geen gevoelens kent, lichamelijk niet en geestelijk ook niet. Hij geeft niet om anderen, alleen om zijn vriendinnetje Alyssa, zo lijkt het, of doet hij maar alsof?

Het stel is dus samen weggelopen en gaan op zoek naar de vader van Alyssa die haar en haar moeder jaren geleden heeft verlaten. Groot gelijk heeft hij, want Alyssa moet haar moeder toch niet. Onderweg steelt het stel auto's, praten ze grof tegen anderen en dringen een huis binnen, waarvan de eigenaar op vakantie is. In het huis doen ze een schokkende ontdekking over de eigenaar, welke deze ontdekking met zijn leven moet bekopen.

Je zal nu wel doorhebben dat dit geen gezellig verhaaltje is, dat de in 1982 geboren schrijver en tekenaar Charles Forsman ons voorschotelt. Het boek gaat over tieners die een moeilijk jeugd hebben (gehad). Ze groeien op in een gebroken gezin en wat vermoedelijk de oorzaak is waardoor James ontspoort. Maar komt dit volledig door zijn opvoeding of is er gewoon een steekje los bij de jongen? Is het normaal dat je als kind van 13 dieren dood maakt, en dan bedoel ik geen spinnetje of mier, maar een kat, slangen etc.? En dat je je vingers in de gootsteen steekt als je 15 bent, zo'n Amerikaanse die meteen als afvalverwerker fungeert, waardoor je twee vingers kwijt raakt, alleen maar om iets te voelen? Of dat je eraan denkt je vriendin te wurgen?

The End of the Fucking World is het eerste verzamelde werk van Charles Forsman. Het door Fantagraphics gebundelde boekje verscheen eerst in een dertiental mini-comics die elk 8 pagina's telde en die door de auteur zelf werden gepubliceerd via Oily Comics. Deze graphic novel is voor stripliefhebbers die graag een rauw en realistisch geschreven verhaal willen lezen. Een bundeling van een nieuw werk van Forsman is reeds door Fantagraphics aangekondigd en ik hoop dat er nog veel werken van deze hoge kwaliteit van de hand van deze auteur mogen verschijnen.