De legendariërs 3 Vijandelijke broeders

De Legendariërs, een groep helden die hun wereld hadden moeten redden. Ze hebben echter een cruciale fout gemaakt bij een vorige gevecht tegen de Zwarte Tovenaar, waardoor alle mensen weer jong (school-leeftijd) werden. Dit creëert natuurlijk enig onbehagen en ongenoegen in de maatschappij en de Legendariërs trokken zich terug. Nu komen ze eindelijk terug naar buiten en willen ze de vloek proberen op te heffen. Hiervoor gaan ze op zoek naar de Zwarte Tovenaar en onderweg helpen ze bij de problemen die ze tegen komen.

In dit derde deel ontmoeten de Legendariërs een nieuwe groep helden, met name de Fabuleuzen. Het klikt bijgevolg al niet direct tussen de twee maar toch worden beide groepen uitgestuurd naar het Elfenwereld om de Elfen bij te staan tegen een dodelijke ziekte. Deze ziekte zou gemaakt zijn door de vijanden van de Elven, de Piranhi's. Als ze aankomen bij de Elfen, zijn ze al direct omgeven door actie. Er is een schermutseling bezig tussen de twee volkeren en de helden kiezen partij voor de Elfen. Al vlug wordt het duidelijk dat het oplossen van de problemen op Elfenwereld iets moeilijker en langer gaat duren dan verwacht.

Een duidelijke manga-stijl wordt hier gebruikt: grote, sprekende ogen met uitvergrote lichaamstaal en bewegingen.. Hierdoor is het dynamische van de manga volop aanwezig in deze reeks. En dat hoort ook bij dit verhaal dat zijn deel van de actie ziet. Toch kan je niet stellen dat dit een geweld-gevulde strip is. Neen, alles wordt netjes uitgebeeld en waar mogelijk op een zachte manier opgelost. De doelgroep zijn dan ook kinderen en dit zal hun zeker liggen.

In het kort: eentje voor de zoon of de dochter.