Hot Charlotte 1 Hot Charlotte

Zo’n titel laat niet veel aan de verbeelding over, euh… of spreekt net heel veel tot de verbeelding... ‘t Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Zowat heel mannelijk Vlaanderen, en waarschijnlijk een groot deel van de vrouwelijke helft, zal spontaan aan Hot Marijke moeten denken bij het zien van de titel. Deze rondborstige dame van lichte zeden is bekend geworden in België en Nederland door haar verschillende TV-optredens. Blijft de vraag of de titel van dit album de zelfde lading dekt als de naam van die BV? Uitgever Dark Dragon Books belooft alleszins van wel, getuige de woorden “Eén ding staat vast, lezers krijgen veel te zien…” Ook de cover belooft veel goeds.
Deze strip had net zo goed ‘Hot Mei’ of ‘Hot Aline’ kunnen noemen want het verhaal draait rond 3 bevallige jonge dames die samen een appartement delen. De keuze voor ‘Hot Charlotte’ zal wel alles te maken hebben met het feit dat dit goed klinkt. Dit terzijde.
We treffen deze jonge deernen midden in de nacht aan in hun appartement alwaar een brand uitgebroken is in de keuken. Halfnaakt moeten ze naar buiten vluchten en baren daar natuurlijk wel wat opzien. Tot overmaat van ramp vergat Aline de brandverzekering in orde te brengen waardoor ze zwaar in de problemen zitten. Gelukkig blijkt Charlotte over een behoorlijk bedrag te beschikken waarmee ze de verhuurders schadeloos kunnen stellen. Hun woonst zijn ze echter kwijt want de verhuurders (vooral de vrouw dan) zijn niet opgezet met het olijke trio. Hierdoor zijn ze genoopt te verhuizen naar een stulpje dat eigendom is van Charlottes vader. De dames beslissen om een pact te sluiten en nemen zich voor om vanaf dat moment lol te trappen en te genieten zonder dat er gevoelens aan te pas moeten komen.

Dit album is duidelijk van een heel andere orde dan de Zwarte Reeks. Het opzet is veel speelser en luchtiger dan voorgenoemde reeks. Er zit meer verhaal in, maar desondanks worden heel wat scènes expliciet in beeld gebracht, waardoor de liefhebbers van het erotische genre toch aan hun trekken komen (gelieve geen bijbedoelingen te zoeken achter m’n laatst gebruikte woorden, beste lezers). Gelukkig wordt het nergens vulgair en blijft het een goed te verteren werk binnen de 9de kunst.
Zoals de uitgever aangeeft in de communicatie rond dit abum, kan Vincenzo Cucca erg goed wulpse deernen op papier zetten. We krijgen een veelheid aan goed getekend vrouwelijk schoon te zien in al hun facetten en van al hun kanten. De 8 extra bladzijden met schetsen en tekeningen van Charlotte vormen een mooi sluitstuk van het album.

Besluit: wie eens zin/behoefte heeft aan iets anders dan de reguliere strips of de Zwarte Reeks, kan zeker te rade gaan bij dit album. Weinig mannen die het zich gaan beklagen denk ik zo...