Het meisje van de Yukon 1 De trap naar het goud

Christina loopt samen met haar vriend Justin van huis weg, omdat haar rijke vader neerkijkt op Justin. Hun doel, een goudader in Canada aan de grens met Alaska. Op de trein naar Vancouver ontfermt Christina zich over een jong meisje , Alisson, dat net door haar oom achtergelaten werd. Het meisje bouwt razendsnel een vertrouwensband met Christina op.
Het vervolg is een aaneenschakeling van verschillende gebeurtenissen, die door de auteur op een zeer goede wijze gedoseerd worden. Christina's vader stuurt een privé detective achter het koppel aan en Justin wordt opgespoord door een zwangere vrouw. De achtervolgingen worden waarschijnlijk in volgende delen uitgediept, maar wederom weet de auteur deze gegevens prachtig in de inleiding te verweven. Als lezer blijf je met een groot aantal vragen zitten op het einde van dit eerste deel, een verlangen naar deel 2.
Het tekenwerk is niet van het allerhoogste niveau en mist wel eens wat detail, de sfeervolle inkleuring gaf me echter wel een Swolfs gevoel. Deze inkleuring geeft het tekenwerk wat het mist: diepte.
Enorm pluspunt in dit album zijn de dialogen! Deze werden beperkt tot een aangenaam, vlotlezend gedeelte, wat de snelheid van de strip ten goede komt.
Overall scoort dit album voor mij zeer goed, toch een van de toppers in de collectie impressies. Een vlot verhaal in het spoor van de goudkoorts en de harde mentaliteit aan het einde van de 19-de eeuw.