Op zoek naar de tijdvogel 2.4 Ridder Bolster

Bolsters padawan-schap bij de jager is afgelopen. Vlug terug naar Mara, maar niet zonder eerst langs zijn familie gepasseerd te zijn én tussendoor een leerling opgepikt te hebben. Onderweg redt Bolster prinses Raya van het Gewest der Purperen Rotsen van haar achtervolgers. De orde van het teken is in dat gewest namelijk zo sterk, dat ze de koninklijke familie - met succes - aangevallen heeft. Terug bij Mara krijgt hij de opdracht de prinses naar haar gewest terug te begeleiden, want Koning Humon kan niet zomaar met een leger een ander gewest binnenmarcheren, zelfs niet om hulp te bieden. Bolster en Mara kunnen dus niet lang genieten van hun samenzijn. Op de koop toe is de orde echt wel óveral geïnfiltreerd. Het gezelschap wacht een gevaarlijke tocht.

Dit is fantasy op zijn best zonder al te veel fantasy te zijn. Ja, je hebt rare beesten en andere creaturen, en er wordt wel gesproken over tovenaar-koningen, maar wat hier primeert zijn emoties en de strijd tegen een sekte. Echt veel andere fantasy-elementen zijn er dan ook niet te bespeuren. Je zou hetzelfde verhaal evengoed in een hedendaagse setting kunnen plaatsen, en dat maakt deze reeks zelfs verteerbaar voor een rabiate fantasyhater.

Met Mallié is dit al de derde tekenaar op vier albums. Gelukkig kijkt Régis Loisel over zijn schouder mee, wat de continuïteit in de tekeningen garandeert. Le Tendre weet dan weer een verrassend einde aan dit deel te breien.
This is good shit.