Ze is van mij 1 Deel 1

‘Zij is van mij’.. een redelijk bekend liedje en nu ook een strip (nou ja, de titel van de strip is eigenlijk: ZE is van mij!). Ergens in mijn achterhoofd begint dan toch direct dat liedje te draaien, maar al vlug heb je door dat deze strip toch een ander kaliber is. Het betreft hier een gag-strip van één huishouden, een beetje een speciaal huishouden: één volwassen man, Diederik, een ketje, Tex, een hond en de persoon die alles samenhoudt: au-pair Jody. Jody is een Engelse en spreekt doorheen de strip Engels want ze verstaat geen Nederlands. En dit levert grappige situaties op, want de drie (ja, ook de hond) anderen zijn verliefd op Jody en laten hun al eens gaan in het Nederlands. Maar denk nu niet dat Jody het onderspit delft… neen hoor, meestal trekt zij aan het lange eind en worden de drie medebewoners in hun blootje gezet… soms letterlijk.

Dit is een leuk uitgangspunt en levert heel wat grappige toestanden op, maar toch vrees ik een beetje dat het tevens een gelimiteerd uitgangspunt is. Ik bedoel hiermee dat ik verwacht vlug dezelfde pointe tegen te komen. In deze eerste aflevering is dat nog onder controle gehouden, maar het is iets om zeker in de nieuwe delen in het oog te houden. Hopelijk krijg ik ongelijk en wordt ik aangenaam verrast in de volgende aflevering.

De vlotte tekeningen met een cartoon-look zijn gewoon gemaakt voor deze strip. Elk figuur heeft iets karikaturaal, iets dat hun karakter uitvergroot. Het past allemaal mooi in elkaar.

In het kort: grappige start, hopelijk meer?