De geheime driehoek - I.N.R.I 2 De rode lijst

Yes! Deel 2 na een jaartje geduld hebben. Meteen opengeslagen en in 1 ruk uitgelezen. Waar nu te beginnen bij zulk een album? Wel, best waar het vorige eindigde. Het onderzoek op het lichaam van Jezus gaat verder. Naarmate het vordert komen meer en meer ongelooflijke dingen aan het licht, Jezus leeft nog op cellulair niveau. Wat nog verbazingwekkender is, is dat het leven verder aan het uitbreiden is. Klinkt hoogstwaarschijnlijk als onzin in de oren, maar wanneer je de Geheime Driehoek en deel 1 van I.N.R.I. gelezen hebt, dan bevind je jezelf in een sfeer waarbij je het allemaal als zoete koek slikt. Ook in dit verhaal weer flashbacks naar de middeleeuwen, waar de wachters van het bloed nog steeds De Payns en zijn krijgsvrienden op de hielen zitten. Één en al intrige en verraad. De kerk komt er niet zo fraai vanaf. In elk geval krijgt het verhaal een meer persoonlijk karakter doordat de familie van De Payns bloedig getroffen wordt en doordat we het gezicht van de wachter van het bloed mogen aanschouwen.
Het verhaal geeft zijn informatie meer een meer vrij, wat de lezer op het puntje van zijn stoel doet zitten. Lang geleden dat ik nog zulke sfeervolle spanning mocht aanschouwen. Het tekenwerk is zoals de volledige reeks, ondermaats voor een dergelijk sterk scenario. Je zou haast zeggen dat het opzettelijk gedaan werd. Niettemin is het scenario van dergelijk hoog niveau dat tekeningen van weinig belang worden.
We want more en meer zullen we krijgen want er staan namelijk nog twee delen op het programma die volgend jaar en het daaropvolgende jaar rond dezelfde tijd zullen verschijnen. Benieuwd waar dat heen gaat!