Sisco 8 Realpolitik

Zoals in de recensie over het voorgaande deel al aangehaald, heeft Sisco te maken met de wet van Murphy. Dat verbetert maar niet. Hij is nu wel terug op Franse bodem, maar verschillende entiteiten werken samen om hem er in te luizen en wanneer de president u eigenlijk ook liever ziet gaan dan komen, tja dan weet je het wel hé.

Gelukkig is Sisco wie hij is en gaat hij niet bij de pakken neer zitten. Neen, hij gaat zelf op onderzoek uit en probeert te achterhalen hoe dat nu juist zit met die moorden waar hij beschuldigd van wordt. Hij wil eigenlijk vooral weten wie er achter al zijn recent ongeluk zit en daarvoor kan hij, voorlopig, nog rekenen op enkele getrouwen. Het wordt een echt kat en muis spel met de Franse binnenlandse veiligheidsdienst die achter hem aan zit, terwijl hij een whodunit-onderzoek probeert te voeren naar de (voorlopig) onbekende groepering die liever in het donker opereert. Een delicate balans.. licht brengen in de duisternis, zonder zelf in het spotlicht te gaan staan.

Dit was opnieuw een razend spannende aflevering, die toch wel voor een onverwachte wending zorgt in deze reeks. Ik ben dan ook zeer benieuwd of men in het volgende deel dit ingeslagen pad zal blijven volgen.

De tekeningen zijn realistisch, als je in Frankrijk zou rondwandelen, zou je immers dezelfde straten en gebouwen zien. Ook wonden helen niet ineens, maar hebben hun impact doorheen het verhaal. Het voelt hierdoor allemaal echt aan, wat er op zijn beurt voor zorgt dat je Sisco gelooft. Zijn emoties komen dan ook doorleefd en echt over en hebben soms echt wel de impact van een mokerslag.

In het kort: sterk deel.