Miss Oktober 3 Gruwelijke herinneringen

Ik was al lovend over het vorige deel van deze reeks, dus keek ik dan ook smachtend uit naar de aangekondigde ontknoping in dit derde deel! De spanning is te snijden als de playmate serial killer plots alles in een stroomversnelling laat komen door aan Viktor aan te kondigen dat zij de uitverkorene is als Miss Oktober en dat ze op haar tellen moet passen want de tussenliggende maanden worden allemaal geannuleerd. De moordenaar heeft dus persoonlijk nog een eitje te pellen met Viktor. Zou de bewuste avond waarop Viktor doof is geworden dan toch de link zijn die alles kan verklaren? Is ze daadwerkelijk verkracht of was ze wel degelijk betrokken in een auto-ongeval? Als de naam Audrey valt beginnen de herinneringen langzaam terug te komen. Ondertussen is de vrouwelijke detective Juanita ook een stap verder geraakt in haar onderzoek naar de verkrachter. Politieinspecteur Jordan Clegg lijkt meer bezig te zijn met persoonlijke besognes want hij ontdekt dat Ariel Samson, de jonge ambitieuze flik die voortdurend aan zijn poten zaagt niet alleen politieke ambities heeft maar ook een verhouding heeft met zijn vrouw. Als Margaux haar man Jordan dan voor een ultimatum plaatst lijkt hij zichzelf in de voet te schieten door aan te kondigen dat de zaak binnen enkele dagen opgelost zal zijn.
Kortom ook dit derde deel gunt je geen moment van rust. Niet alleen de mysterieuze moordenaar moet nog ontmaskerd worden, elk personage heeft zo zijn eigen persoonlijke besognes die het verhaal extra kleuren, waardoor je het alleen maar jammer vind dat het verhaal al na drie delen is uitverteld. Of zouden de Desberg en Quereix toch nog goesting en inspiratie hebben om verder te gaan?