Elfen 3 Witte elf, zwart hart

Ik zeg het maar meteen.. deze reeks is goed. De vorige delen (recensie 1 & 2) wisten al hoge toppen te scheren, en dit deel volgt zonder problemen dat goede voorbeeld.

Twee elfen zijn op zoektocht. De befaamde witte draak is terug gespot en zij willen hem. Niet om hem te doden, noch minder om hem ten toon te stellen in één of andere kooi, maar vooral omdat zij een stam witte elfen zijn dat de belangrijke zaken proberen te bewaren voor de toekomst. En voor de laatste witte draak kan uitsterven willen ze de soort veilig en wel naar hun eilanden brengen ter beveiliging. Ze hebben al een ware schat aan geschiedenis, al dan niet levend, bij hun verzameld en zijn nog constant op zoek naar meer en nu dus deze draak.

Maar om een draak te vangen, moet je geduld hebben. Gedurende decennia een draak achtervolgen zodat hij het uiteindelijk opgeeft en zich overgeeft en er bijgevolg geen doden dienen te vallen, is de uitgekozen strategie. Ergens tijdens hun jacht ontmoeten de twee, een in het nauw gedreven menselijk koppel dat door een andere groep opgejaagd wordt. De elfen interveniëren omdat de vrouw op het punt staat te bevallen. Na de korte, felle strijd tussen één elf (meer is niet nodig) en de achtervolgers, wonen ze de geboorte bij. De jongen die geboren wordt, krijgt als eerbetoon een naam van de elfen. En helaas is dit tevens het begin van het einde.

Meer ga ik niet zeggen en moet je zelf maar lezen.. het is opnieuw een spannend verhaal, waar het hoofdpersonage langzaamaan vaststelt dat de weg naar de hel geplaveid is met goede voornemens. Dit is geen verhaal met een 'en ze leefden nog lang en gelukkig'-einde, maar eentje dat dramatisch afloopt. Een aangename afwisseling tussen alle verhalen waar de goede afloop op voorhand al vastligt. Tragedie op zijn best en dat in een fantastisch kader.. veel beter kan niet.

Ondanks het wisselende team is de kwaliteit van de tekeningen opnieuw hoog en draagt de inkleuring tevens haar steentje bij. Dit zorgt er voor dat dit een strip is dat je graag leest voor het sterke verhaal, maar evenzeer graag bekijkt voor de mooie plaatjes. Het is dan ook af en toe een tweestrijd tussen al dan niet de pagina omslaan voor de rest van het verhaal of even nagenieten van de prachtige tekeningen.

In het kort: een reeks die hoog scoort en zeker aan te raden is.