Batman: The Dark Knight (Lion) A1 Angsten

Opgelet als je dit batmanverhaal in je hand neemt want dit is in tegenstelling tot de meeste andere uitgaven van RW tot nu toe geen afgewerkt verhaal. Meer nog het laatste deeltje uit de bundel laat al een beetje het licht schijnen over dat andere batman verhaal dat vervolgt bij RW: het hof der uilen!
De reeks Batman the dark knight focust zich op Bruce Wayne als batman en zijn strijd in Gotham city. Dus in tegenstelling tot Batman Incorporated spelen de verhalen zich steeds in Gotham city af.
Terwijl Bruce op een benefietavond een uitgebreide speech geeft over angst, toch wel het centrale thema in dit verhaal, is er een opstand in Arkham Assylum. Iedereen is er opgefokt doordat ze een mix van venom en angsttoxine van Scarecrow kregen toegediend waardoor ze geen angst meer kennen, en hun spieren door de adrenaline opzwellen. Dit is hen toegediend door ?white rabbit? een soort sexy konijn. Batman roept de hulp in van Flash en Superman maar kan niet verhinderen dat hij en Flash ook een dosis van het gif krijgen toegediend.
RW heeft ons op korte tijd overstelpt met goede tot erg goede titels maar dit verhaal valt bij mij een beetje minder in de smaak. Ik heb mijn bats graag donker en mysterieus. Maar dit verhaal is zo?n beetje een opeenvolging van korte ontmoetingen met ontspoorde bekende vijanden van bats waarna men vlug weer verder moet naar de volgende tegenstander. Ik heb het ook minder begrepen op de overgespierde superhelden, al is dit hier natuurlijk wel door het gebruik van het supervenom dat alle schurken op opgeblazen hulks lijken. Hopelijk krijgt de verhaallijn met batmans zoektocht naar white rabbit een spannender vervolg en krijgen Gordons problemen met interne zaken ook een grote invloed op het verhaal!