Alex Senator 3 Het complot van de roofvogels

Alex keert na zijn avontuur in Egypte met zijn teruggevonden vriend Enak terug naar Rome, ze willen er Barbarus, de prefect van Egypte laten berechten door Augustus en hem helpen om het complot tegen hem te ontrafelen. Maar al vlug raakt Alex zelf in de problemen, want Augustus heeft Barbarus nog een kans terwijl hij het Alex erg kwalijk neemt dat hij de dood gewaande Enak, toch een vijand van Rome, weer heeft meegenomen en daarenboven niet met zekerheid kan stellen dat Caesarion het leven heeft gelaten bij de instorting van de piramide. Als Augustus ook nog dreigt om het senatorschap van Alex af te nemen en Enak en zijn zoon laat arresteren drijft hij Alex in de handen van de complotteurs die een moordaanslag beramen tegen Augustus. Ze worden bijgestaan door ?de gier? die met zijn mysterieus masker de prachtige cover siert.
Dit derde deel sluit dit verhaal af maar we moeten niet op onze honger blijven zitten want er wordt al een nieuw deel aangekondigd van deze oudere versie van de klassieke held. Deze reeks is er in mijn ogen in geslaagd om de moederreeks te overvleugelen. Niet alleen staat het spannende verhaal van Valerie Mangin als een huis, ook de tekeningen van Thiery Demarez laten dit verhaal naar een hoger niveau stijgen. Net zoals Marini schotelt hij ons ook een smerig, realistischer Rome voor dan Martin ooit deed.

Kortom dit is een reeks die elke rechtgeaarde stripliefhebber van historische verhalen zeker in huis moet halen!