Jump 7 De tijd-tattoo

Door een buitengewone samenloop van omstandigheden geholpen door enkele uitzonderlijke toevalstreffers, belandt een dinosaurus-ei in 2009. En wie zijn daar om het te ontdekken? Brains en Lisa beschikken nu over een gigantisch ei en er komt nog geluid uit ook. Ja hoor, de baby-dino leeft nog en dus kunnen de twee het niet laten om het verder uit te broeden. Klinkt wellicht een beetje ongeloofwaardig, is het dat ook een beetje maar wie maalt daar om? Dit is gewoon uiterst plezant vertier.

Oh ja, Dweezil is ondertussen bezig de stad op stelten te zetten met behulp van zijn skateboard. Maar een oude, wijze Chinees weet hem op zijn plaats te zetten en geeft een geschenkje mee. Die Chinese inkt blijkt behoorlijk wat intense bijwerkingen te hebben bij gebruik en laat Dweezil ze nu toch gebruiken. Het is dan nog niet gedaan, een zekere Baracuda (een slechterik uit een vorige episode) daagt weer op. Een ongeluk komt duidelijk nooit alleen bij deze vrienden, maar dit trio laat zich hoegenaamd niet kennen!

Dit is weer zo een geslaagd avontuur dat je met een glimlach het boek doet sluiten. Jump blijft scoren met hun amusante avonturen en leuke vondsten.

Ik vind de tekeningen opnieuw perfect cartoonachtig en dat hangt dan vooral samen met de machtige smoelen die de dinosauriërs in dit verhaal trekken. Geweldig gewoon hoeveel uitstraling ze hebben. Bijna elke keer als je een gezicht van één van hen ziet, moet je lachen met hun gezichtsuitdrukkingen. Ze zijn enorm leuk neergezet en dat verdient echt wel een aparte vermelding.

In het kort: half uur genieten.