Ravermoon 2 De kiem van het kwaad

Ravermoon is een driedelig fantasy verhaal van de hand van Sylvain Cordurie dat aan alle normen van het genre voldoet: er is voldoende magie, er zijn moedige en dappere ridders, er is een knappe heldin, er is veel wapengekletter en vooral er is een sterke mysterieuze tegenstander. Dit alles wordt dan nog eens fantastisch in beeld gebracht door Leo Pilipovic.

Er ligt vier jaar tussen het verschijnen van deel 1 en deel 2 in het Nederlands, maar misschien is silvester voorzichtig geweest door te wachten of het derde en laatste deel wel zou verschijnen in het Frans. Want daar zit er ook een gat van vier jaar. Het laatste deel is verschenen in maart zodoende kan silvester na dit tweede deel misschien wel vlug het derde deel in vertaling brengen?

Ravermoon is de knappe zus van Gillia, de enige tovenaar van de tijdbedwingers die aan een moordaanslag is ontsnapt. Samen met de Ijzerdrager-ridders hebben ze de moordenaar gevonden, maar die kon op het nippertje ontsnappen. Ze konden alleen zijn magische voorwerpen in beslag nemen. In het arcanadum, de tempel van de magische kunsten worden ze onderzocht en dit leidt tot een nieuw spoor. De kerk van het Mirakel die eerst werd verdacht wordt nu door de regent vrijgepleit doordat ze zijn vrouw kon redden.

Het verhaal bevat veel personages die allemaal hun rol spelen, daarnaast wordt er ook veel met flashbacks gewerkt waardoor je er met je kop moet bijblijven om alle personages en hun verhaal goed te blijven volgen. Omdat Cordurie niet werkt met grote verklarende tekstblokken zit er veel vaart in het verhaal maar moet je wel opletten om te zien waar flash backs beginnen of eindigen. Er wordt ook niet veel achtergrond gegeven over deze wereld of de religies, je wordt in het verhaal gesmeten, en zo kom je beetje bij beetje dingen te weten of je kan ze zowat afleiden door de rol die iedereen speelt. Het verhaal wordt versterkt door de prachtige tekeningen van Pilipovic.

Om je te overtuigen kan je op de site van silvester enkele voorbeeldpagina’s vinden.