Ze Jacky touch 1 Slipgevaar

Jacky is, samen met zijn maten, bezeten van blinkende bolides. Gepimpte, getunde, blinkende wagens die iedereen met enige jaloezie door de straten ziet rijden. Zelf heeft hij een 'bescheiden' Citroën AX GT 5 deurs maar ook die is van alle nieuwe snufjes voorzien. Niets is heilig, alleen zijn melkkoe. Wagens zijn er om vrouwen aan te trekken, maar als die net iets te nonchalant zijn met het voertuig krijgen ze een schop onder hun reet en kunnen ze hun heiligdom verlaten.
Gags dus, over één of twee pagina's, allemaal auto-gerelateerd.

De strip heeft de bedoeling om alle liefhebbers van wagens te bekoren maar is toch voornamelijk gericht naar een jonger publiek. Sti (Ronan Lefebvre) kennen we van 'Het godvrrgeten eiland' waarvan Cromheecke de tekenaar is. Die man heeft veel meer in zijn marge, bekijk maar enkele Franstalige verhalen van hem, maar in 'Ze Jacky Touch' kan ik zijn humor niet echt terug vinden. Waar je bij 'Het Godverrgeten eiland' kan smullen van zijn rake, soms op-het-randje-af maar vooral absurde humor blijf ik hier wat op mijn honger zitten. Is het omdat hij specifiek op een jong publiek mikt? Is de spring in't veld een brave burger geworden? Heeft de man van zijn pluimen verloren? Een mysterie maar 'Ze Jacky Touch' lag in mijn verwachtingen torenhoger dan wat ik gelezen heb.
Wel leuk zijn dan weer de kwinkslagen naar bekende wagens uit de filmwereld. Wie ze weet te vinden mag ze hier posten. :-)
Maar voor alle duidelijkheid: ik ben niet echt de doelgroep. Een wagen moet voor mij maar één ding doen als ik de sleutel in het contact steek. Starten!!!