Michel de trouwe hond 1 Rocks the House

Michel vindt een nieuwe thuis bij iemand die op zoek is naar een goede waakhond omdat alle onveilige toestanden in de wereld hem schrik aanjagen. Maar z’n nieuwe baasje zal al gauw doorhebben dat die zich schromelijk vergist heeft en niet de ideale bescherming in huis heeft gehaald. Michel is dan wel een grote en imposante hond, maar is bovenal lui, hongerig en zelf snel bang. Niet echt het archetype bodyguard of bewakingshond dus.
Uit bovenstaande omschrijving leidt u zonder twijfel af dat er zich tal van komische situaties zullen voordoen waarbij baasje en hond met elkaar in de clinch liggen. Ongetwijfeld doet dit u ook denken aan bekende dierlijke stripfiguren zoals Garfield, Heinz, Snoopy,... Volgens mij is een cover van deze laatste zelfs de inspiratie geweest voor de kaft van dit exemplaar: http://stripinfo.be/strip.php?strip=22700. Heeft deze reeks dan nog een reden van bestaan? Jazeker! Ondanks het soms aanwezige déjà vu-gevoel bieden de grappen van deze sprekende viervoeter (die er trouwens meestal maar 2 gebruikt om op te lopen) voldoende nieuwe elementen en variatie om te boeien. Het feit dat Michel kan praten en dus vlot de interactie kan aangaan met z’n baasje biedt de nodige mogelijkheden om voldoende inspiratie op te doen. Ook het optreden van enkele andere dieren zoals de hamster, schildpad en een kleinere hond, dragen bij tot de humoristische interacties, zonder dat zij echter de overhand nemen.
Dat deze reeks zeker z’n afzetmarkt kan vinden, bewijzen ook de reacties van mijn zonen. Zij zijn zonder enige terughoudendheid grote fan en hebben al menigmaal enthousiast naar dit album gegrepen! Maar ook ik kan niet anders dan toegeven dat ik genoten heb van dit album.

Besluit: Strip2000 zorgt voor onze ontspanning en slaagt erin om hun arsenaal stevig uit te breiden.