Wauw! 1 Oké, daar gaan we dan!

Ella, met als bijnaam WAUW, allen die haar ronde vrouwelijke rondingen en welvingen aanschouwen weten meteen waarom, trekt het avontuur aan als was ze een magneet. Kan moeilijk anders als men weet dat haar moeder wereldkampioen motorracen en haar vader een professionele stuntman was. Dank zij deze door de genen doorgegeven eigenschappen raast ze onbesuisd met meer dan honderdtwintig kilometer per uur door het leven. Wee de onbezonnen lifter die haar pad kruist. In dit geval Fabrice een ontwerper van maffe racevideogames. Hij is op weg naar de Côte D'azur om hier een paar weken lekker te niksen. Maar eens ingestapt in de Cobra sportwagen van Ella mag hij lekker luierenop zijn buik schrijven. Ze scheert er vandoor alsof de duivel haar op de hielen zit. Ella lapt alle verkeersregels aan haar laars, wurmt voorbij in de bochten, snijd wegen af en jaagt argeloze automobilisten die haar hinderen op de kast. Fabrice wil eruit en dwingt onze doodrijder tot stoppen. Had hij beter niet gedaan, hij krijgt nauwelijks een kans om uit te puffen als een Ferrari achter hen parkeert. De bestuurder, Ella's man zoals al snel blijkt, houd niet van discussies wat Fabrice aan den lijve ondervind. Een kogel door Fabrice's been beëindigd meteen de discussie. Gelukkig weet Ella Fabrice te ontzetten waarna beiden op de vlucht slaan. Maar Ella's echtgenoot die heel andere belangen heeft dan Ella vermoed laat zich niet afschepen en zet de achtervolging in. Scenarist Zidrou (Dokus de leerling, De klant, …) trekt alle registers open en weet spanning, avontuur en humor perfect te combineren. Hij weet hoe hij een scenario moet opbouwen. Geen lange inleiding, maar direct volle gas actie van de eerste tot de laatste pagina. Het verhaal gaat geen ogenblik vervelen gaat razendsnel gunt de lezer geen ogenblik rust. Met als gevolg dat men steeds sneller gaat lezen om toch maar te weten hoe het verhaal afloopt. Het scenario wordt perfect in beeld gebracht door Krings ( drie albums van Violine). Een man die heel wat tekenstijlen aankan maar waarvan helaas amper werk verscheen in Nederlandse vertaling. Wat meteen goed gemaakt wordt met deze uitgave. Hij hanteert een soepele stijl, zijn wagens racen echt over het papier, springen meer dan eens bijna letterlijk uit de pagina. Zijn figuren ademen levenskracht uit, zelfs een zogenaamde functionele naaktscène weet hij op humoristische wijze uit te beelden. Weinigen doen het hem na. Wie houd van een leuke en spannende pretentieloze strip zit met dit album alvast goed. WAAUW 1: Oké daar gaan we dan! verscheen bij uitgeverij Strip 2000 in softcover. WG.