De killer 2 De valstrik

Dit is het tweede deel uit de ‚De Killer’ serie. In het eerste deel maakten we kennis met deze huurmoordenaar. In dat deel filosofeerde hij over zijn opvattingen en over zijn successen en mislukkingen. In dit tweede deel heeft hij zich terug getrokken in Venezuela. Bijgekomen van alle stress is hij tot de conclusie gekomen dat hij wil stoppen met zijn werk. Venezuela is het land van Bolivar en Aguirre. Deze twee mannen werden verraden door hun eigen mensen. Nou wil het dat het huis van de Killer in de gaten wordt gehouden door een gringo. Dit wekt zijn argwaan.

Ook dit album is weer getekend door Luc Jacamon. Dit doet hij met verve. Het is, net zoals het eerste deel, heel filmisch verteld. Er zijn veel mooie grote platen. De vlakverdeling van de platen is erg dynamisch. Voor zover ik weet heeft Jacamon alleen maar ‚De Killer’ strips getekend.

Het verhaal is van Alexis Nolent. Ook wel Matz genoemd. Hij heeft ook scripts geschreven voor videogames. Naast strips heeft hij ook een roman geschreven. In 2004 won hij de Prix Saint-Michel voor beste verhaal en in 2006 voor de beste Franstalige strip. In 2012 is één van zijn stripscenario’s verfilmd.

Ik vind deze serie prachtig. Het verhaal is zeer goed. Hoewel het verhaal een vervolg heeft kun je het ook als een verhaal met een open einde beschouwen. Het is heel filmisch verteld. Er wordt een parallel getrokken tussen het overleven van de Killer en een alligator. Verder is de gedachtengang en de filosofie van de Killer erg interessant en leuk om te lezen.
De tekenstijl is mooi. Het ziet er gelikt uit. Ook de inkleuring verdient een aparte vermelding. Erg goed gedaan.

Ik vind dit weer een top album. Een echte aanrader.

De Killer 1 recsensie