Kinky & Cosy (Blloan) 2 Deel 2
INT 1 Integraal 1

Iedereen heeft ze wel in zijn familie: de etterbakjes, al dan niet in het meervoud. Deze twee jongedames zijn hier het schoolvoorbeeld van. Kinky en Cosy, what's in a name, zijn beiden meer kinky dan cosy. Het zijn twee verwarde geesten met puberale hersens in het lichaam van een lager-onderwijs-leerling. Ze hebben voor alles een pasklaar antwoord dat naar hun normen dicht tegen hun realiteit aanleunt maar die een buitenstaander de kriebels doet krijgen. Maar kan dit anders met de bierzuipende vader en een moeder die meer met haar uiterlijk bezig is dan met haar kroost?

In deze twee, door Blloan op korte tijd uitgebrachte delen, één compilatie en een tweede deel in de reguliere reeks, kan je verder kennis maken met de twee (b)engeltjes met het hart op de tong en de stront in de pollen. Kinky & Cosy twee is humor van de bovenste plank, de strip waar je jonge snaak zich met veel plezier zal vereenzelvigen. Een label op de strip kleven 'don't try this with your parents' zou wel eens de volgende stap kunnen zijn. Je klein mannen zullen maar wat graag het bloed van onder je nagels halen zoals die blonde tiranniserende tweeling.

In de compilatie worden de personages één voor één belicht, wat je een beter inzicht geeft over de leefwereld, alhoewel dit misschien een misplaatste omschrijving is, van de medespelers. De kennismaking wordt telkens voorafgegaan door de spitsvondige combinatie tussen een foto en een tekening. Zo zien we Mr. Triljoen, de burgemeester, golf spelen op het lichaam van een mooi in het vlees stekende dame (waar is de hole?), de papa het 'gras' afdoen van de schedel van Nix, Dokter Mes de bloeddruk nemen van een behaarde jongeman enz... Dat Kinky en Cosy een strookstrip zijn zullen de meesten wel al weten, edoch in de compilatie komt er zelf een zeven pagina durende strip voor.

Kinky en Cosy hebben mij hart gestolen. Of hebben ze er net een pas gewette dolk in geplaatst? De humor is van het allure van Biebel, Garfield, Kleine Robbe, maar dan vertienvoudigd op het gebied van grofgebekte dames zonder dat het ook maar één moment vulgair wordt. De compilatie, net als deel twee, zijn dus strips om te koesteren en, indien mogelijk, zo ver mogelijk uit de buurt van je jonge spruit te halen. Hij zou maar eens ideeën kunnen opdoen.

Heb je ooit de kans om op de een of andere stripbeurs 'The Kinky & Cosy experience' te ondergaan, met andere woorden, je laten onderdompelen in de gedachtewereld van K&C en hun visie op de wereld, één goede raad: Doen! Of je nu volwassen bent of niet, je geniet er evenveel van.