Arctica 7 Boodschapper uit de kosmos

Nadat ze aan de afstammelingen van het ruimtevolk konden ontsnappen in het vorige deel gaan Dakota, Mismy en Lulha naar Marseille. Uit het boek dat Lulha kon bemachtigen blijkt er namelijk een ruimteschip te zijn gezonken in de Ionische zee waarin een bol verborgen zit die de volledige geschiedenis van het ruimtevolk zal verklaren.
In Marseille kunnen ze hulp krijgen van oude vrienden van Dakota. Helaas weten ze niet dat de C.I.A. al op de hoogte is van hun plannen en ze proberen het boek en Lulha in handen te krijgen. Ze krijgen echter hulp uit onverwachte hoek, maar dit is slechts tijdelijk want iedereen wil het groepje de kastanjes uit het vuur laten halen (al is dat moeilijk onder de zee) om dan met de buit weg te lopen.
Blijkbaar heeft Pecqueur gehoor gegeven aan onze schreeuw om meer antwoorden want de hoofdpersonages doen hun best om zelf verder het mysterie van de buitenaardsen te verklaren maar ze worden tegengewerkt door de C.I.A.; de F.S.B., en de afstammelingen van het ruimtevolk. Gelukkig bijten ze van zich af en dat kan je voor Mismy redelijk letterlijk nemen! Zoals we van hem gewoon zijn staat ook dit verhaal weer bol van de actie. We krijgen dan ook een vlotweglezende actiethriller voorgeschoteld, veel medelijden lijkt hij niet te hebben met Dakota, Mismy en Lhula want ze lijken van de ene val in de andere terecht te komen! Dit alles wordt ideaal in beeld gebracht door Kovacevic die weet hoe je actie op een spontane manier in beeld kan brengen!