De Vries 3 Ontspoord

De Vries, journalist, dikwijls afwezige vader en af en toe een echte klootzak, wordt zijdelings in een zaak getrokken. Eigenlijk heeft een collega van hem de opdracht gekregen om de zaak van een verdwenen meisje te onderzoeken, maar er wordt hem gevraagd om het opkomende talent te begeleiden bij deze opdracht. Het lijkt allemaal zo simpel: rijke meid en Ibiza.. de conclusie is nogal snel dat het meisje gewoon de bloemetjes aan het buiten zetten is. Echter al gauw lijkt het verhaal toch groter te zijn, er zijn immers al een aantal meisjes verdwenen. En ze hebben wel wat gemeenschappelijke elementen in hun verhaal.
Het antwoord komt wel akelig dicht bij het privé-leven van De Vries. Immers zijn dochter blijkt een lief te hebben dat betrokken is in de zaak van de verdwenen meisjes. Natuurlijk valt dit behoorlijk zwaar bij De Vries en gaan alle remmen los.

Het minste dat je kan zeggen is dat er best wel wat actie plaats heeft in dit verhaal. Geweld, achtervolgingen en zo meer komen allemaal aan bod. De Vries moet echt wel het onderste uit de kan halen. Daarnaast wordt ook wel de emotionele kaart getrokken door het gezin van hem rechtstreeks in de vuurlinie te plaatsen. Het is vooralsnog geen perfect huwelijk, maar een scheiding is ook weer niet nodig. Dit is leuk leesvoer met voldoende spanning en verhaallijn om een zeer overtuigende cliffhanger neer te zetten. Het wachten op het vervolg is dan ook erg, maar dat neem ik er met plezier bij.

Een sterk punt in het verhaal zijn de getekende gezichten. Elk gezicht heeft een sprekende uitdrukking, waardoor het hele verhaal veel meer aanspreekt en je je levendig kan voorstellen wat iedereen voelt. De toch wel gedetailleerde, realistische tekeningen in een bekend aanvoelende omgeving zorgen er voor dat ik me volledig kan inleven alsof het hier allemaal in mijn straat zou afspelen. Die herkenbaarheid maakt het geloofwaardig.

In het kort: waar is nummer 4?