Tamara 7 Mijn eerste keer!

Het zit Tamara niet echt mee op haar eerste schooldag. Wagner haar aartsvijand maakt haar meteen bij de eerste minuut van het nieuwe schooljaar het leven zuur. Dit met ongepaste en onaangename grappen over haar volslanke figuur. Tot overmaat van ramp is haar vriendin Jelilah nog niet weergekeerd uit vakantie. Tamara voelt zich alleen en verloren. Tot als een bliksemflits bij heldere hemel Diego zijn intrede maakt. Een niet onopgemerkte entree zoals al snel blijkt. Niet alleen Tamara lijkt als van de hand Gods geslagen bij het onverwacht opdagen van deze jonge adonis. Iedere, maar dan ook iedere vrouwelijke puber in haar omgeving voelt haar hormonen opspelen. Waarna ze Diego overspoelen met hun feromonen. Die zoals het betaamt cool blijft onder al de smachtende blikken. Tamara is op slag hopeloos verliefd. Besluit om meteen op dieet te gaan om deze jongeman te veroveren. Helaas is ze niet alleen in haar streven om deze stoot aan zich te binden. Zelfs haar hartsvriendin Jelilah beschouwt samen met de rest van het vrouwelijk schoon uit de klas Diego als haar prooi. Diego schijnbaar onbewust van de hetze om hem heen gaat gewoon zijn gangetje. Gaat dan met de één en dan weer met een ander op pad. Hij geniet volop van de belangstelling maar pint zich niet vast op één of andere chick. Tamara tot over haar oren verliefd zet alles op alles om de anderen te slim af te zijn. Neemt zelfs al haar voorzorgen voor de eerste keer dat ze samen het bed zullen delen. Maar eer het zover is stromen er nog heel wat traantjes en water naar zee.

Tamara is niet echt een nieuweling in stripland. Van deze serie verschenen er tussen 2003 en 2008 zes albums in Nederlandse vertaling bij uitgeverij Dupuis. En toen was het over en uit. In de taal van Molière liep de reeks ondertussen rustig verder en hier staat de teller ondertussen al op dertien verschenen albums. Tot Strip 2000 opdook als redder in nood en de reeks opnieuw oppikt en dit vanaf de nummer zeven.Tamara is één der betere strips over pubers, zo niet de beste. Scenarist Zidrou, ja hij weer, weet zich perfect te wurmen in de leef- en denkwereld van pubers. Hun zoektocht naar een eerste liefje, problemen met overgewicht, een lastig stiefzusje, hun omgang met de pestkop van de klas en het dronken worden tijdens een feestje. Iets wat waarschijnlijk de meesten onder ons tijdens die apenjaren wel eens aan de lijve hebben ondervonden. De tekeningen berusten bij Darasse en Bosse die reeds eerder hun kunnen bewezen bij het uitwerken van diverse stripreeksen. Beide heren plaatsen Tamara in een geloofwaardige omgeving. Omgeven door gelijkgestelde zielen die slechts één iemand willen als hun lover. Namelijk stoere bink Diego. Dat dit vuurwerk geeft met de andere mannelijke leden uit de klas kan eenieder begrijpen. Iets wat beide tekenaars via hun tekeningen schitterend weten over te brengen. Voor allen die puberen of voor de iets ouderen die nog jong van geest zijn is dit de ideale stripreeks. WG.