Natte maan 5 Geen ster meer die schijnt

De Natte maan is een stripreeks die ik best omschrijf als een verstripte soapserie, immers vooral de relaties tussen de hoofdpersonen en hun interacties staan centraal. Jammer genoeg heeft dat woord 'soapserie' een negatieve connotatie voor velen, maar zo af en toe is het gewoon eens leuk om zo voor het scherm of achter een boek te kruipen en er eens lekker (stiekem) van te genieten.

In deze groep puberende meisjes doen er zich heel wat romantische perikelen voor daar vreemdgaan en bedriegen wel eens durft voor te vallen onder de tieners die de wereld en hunzelf aan het verkennen zijn. Tijdens deze tijd van ontdekking willen ze te weten komen wie hetero, lesbisch of bi is en daardoor wordt er al eens een foute stap gezet. Echter de foute stappen die hier gezet worden, hebben in deze aflevering toch wel een fameuze uitschieter of twee: een gewelddadige aanval en een moord. Toch een stapje hoger dan de doorsnee soapserie, echter het blijft even verslavend. Ik zit nu echt wel met de vraag, wat er in het hoofd van de moordenaar in godsnaam aan het spelen is.

De tekenstijl is realistisch, de meisjes hebben al eens een kilo te veel en niet iedereen heeft altijd zijn modellen-gezicht opgezet. Dit komt dan ook veel echter over en is wellicht ook de reden dat ik de moord zonder enige bedenking slik. Het voelt gewoon echt aan en dat is het verslavende eraan, het zou immers allemaal kunnen.

In het kort: in het geniep volle bak genieten.