Game over 13 Toxic affair

Deze serie heeft ons al verwend.. geweldige gags van één pagina, max twee pagina's, waarbinnen van een normale situatie vertrokken wordt maar waar al gauw alle mogelijk en onmogelijke verrassingen opduiken en daarbij de clou echt pas op het laatste moment vrij geven. Deze onverwachte twists en reacties die onherroepelijk tot het einde leiden zijn al veelvuldig goed bevonden en nu heb ik deze dertiende telg in handen. 13.. een ongeluksnummer?

Wel, deze levert wat we verwachten: wanneer het er op lijkt dat de held en zijn dame er bijna in geslaagd zijn om eindelijk uit het dodelijke spel te geraken, dan wordt de overwinning alsnog uit hun handen gegrist. Er is geen winnen aan. En zoals steeds is het op de meest onverwachte en bizarre manieren dat het misloopt. Zoals gezegd, we krijgen wat we verwachten en het is nog steeds grappig. Desalniettemin, zo af en toe hoop ik toch dat er eens een ander type gag binnensluipt, gewoon voor het verrassingseffect. Helaas is dat ijdele hoop want het recept van deze gag-reeks ligt vast. Dat is ook niet erg, want het blijft lachen alleen hou ik wel eens van een verrassing nu en dan.

De tekeningen zijn karikaturaal: de prinses met haar prinsessenhoedje, de held met zijn armzalig helmpje en de pukkelige monsters met lange tanden.. het kan bijna niet karikaturaler. Dit maakt ze dan ook bijzonder geschikt voor deze gag-reeks.

In het kort: een game over zoals we die verwachten.