Ontboezemingen 1 Ontboezemingen

Olivier Pont kennen we nog van het prachtige “over de grenzen van de tijd”. Maar sindsdien bleef het angstvallig stil rond hem. Nu is hij er terug met een bundeling van 7 kortverhalen waarvan hij instond voor zowel het scenario als de tekeningen. In elk verhaal staat er een andere vrouw centraal en draait het zoals u wel kan raden rond borsten. Je moet nu geen Manara strip verwachten vol sensuele erotische tekeningen.

Het zijn zeven portretten van vrouwen van alle slag, oudere en jongere, vrouwen met grote borsten of met kleine. Er is zelfs een verhaal dat zich afspeelt in een klein dorpje in Afrika. Het zijn erg dus portretten van erg verschillende vrouwen: een jong schoolmeisje, een getrouwde vrouw in mei 1968, een actrice, een vrouw die wordt bedrogen door haar man, een jonge vrouw, een meisje dat is uitgehuwelijkt, en als laatste de eigenaresse van een BH-winkel die haar eigen aanpak heeft.

Een ding hebben alle vrouwen gemeen: het zijn sterke vrouwen die opkomen voor zichzelf, houden van hun borsten en als het nodig is werpen ze die dan ook in de strijd! En dat mag je zelfs letterlijk nemen! Pont schetst hier zeven mooie portretten die hij op zijn typische haast intimistische wijze in beeld brengt. Misschien is het vreemd dat uiteindelijk een man achter al deze verhalen staat zonder dat hij echt kan doorgronden hoe vrouwen nu eigenlijk in elkaar zitten, maar ik ben er van overtuigd dat hij er net ver naast zal zitten en dat wij mannen veel kunnen leren uit deze prachtige verzameling sterke vrouwen!