X-Men (JuniorPress) 2 Het geheim van mutant X!
3 De haat en de wraak
4 Ween voor de kinderen.
5 Wolverine haalt uit!

Ja ik kom juist van boven en heb X - mannen 2,3,4 en de helft van 5 verslonden (moest stoppen vrouwtje kwam slapen :D)

fjoewii , prachtig gewoon het begint eigenlijk met testen op Jean Grey op haar Phoenix krachten die ze nu terug heeft (ze was ze niet echt kwijt maar had ze onderbewust verdrongen) doordat ze er nog lang niet alles van weten en de krachten enorm zijn. dit wordt getest door Moira in afwezigheid van prof X (die zijn geliefde gevolgd heeft naar haar thuisplaneet) en zo gaat het verhaal stilletjes naar de hoofdlijn "de ontsnapping van Mutant X" waar je dan verder ontdekt dat hij moira´s zoon is (heeft de kracht de realiteit rondom hem te veranderen) maar heeft twee zwakheden: hij kan niet tegen metaal en hij moet zich voeden met mensen. De x-mannen zijn vastberaden hem weer gevangen te nemen maar dat is buiten Moira gerekend die hem wilt Doden! Ze weet te achterhalen waar zijn zwerftocht gaat eindigen en wacht hem daar op. Mutant X (heeft nog een andere alias maar kan er nu niet meer opkomen en terug naar de slaapkamer gaan en uitzoeken... geen goed idee) zoekt zijn vader op en voedt zich met zjn lichaam om het tegen zijn moeder en de X-men op te nemen. Die putten hem zodanig uit dat hij een ander lichaam moet nemen om niet te sterven en alleen collossus is in de buurt die dan zijn astrale vorm verpulvert met zijn blote vuisten (haha Proteus is zijn naam valt me juist binnen) . Ondertussen heeft zich regelmatig in het verhaal een epiloog afgespeelt met Phoenix in de hoofdrol hoe te zien is hoe ze gemanipulleerd wordt beetje bij beetje dat na het verhaal van de dood van mutant X, De rode draad vormt namelijk tegen de Hell fire club Phoenix wordt daar ingetrokken als "zwarte koningin" en denkt dat het haar vrienden zijn ondertussen zijn de x-mannen allemaal gevangen genomen en geboeid juist Wolverine is ontsnapt en weggesleurd in het riool water en cycloops probeert psychisch contact te maken met Jean Grey om haar te doen het echte heden en realiteit te doen inzien (die psychische band hadden ze juist gemaakt bij een rendez vous bij Angel (arch angel in de toekomst) en wovie kruipt ook terug overeind en begint zijn moord tocht op weg naar de vrijheid van de rest van de x-mannen . Nu nog de volgende keer de rest lezen ;)

Ben echt blij met het ontdekken van de x-men had vroeger wel eens een paar nummers gelezen maar vanaf het begin is toch de groep (familie) echt leren kennen gelijk ik indertijd zo ook de FF en Vergelders , Verdedigers ontdekt heb