Kookaburra K 2 De planeet van de schijnbeelden

Een rode energiegolf raast door het universum en vernietigt alles wat op zijn pad ligt. Ook de aarde is niet meer. Het ruimteschip 'K' heeft nog net op tijd kunnen ontsnappen. de crew is een zootje van kinderen met speciale krachten, bewakers en bemanning. Het schip komt in nood en stort neer op de planeet Eyrolia, maar de bewoners lijken niet zo tuk op nieuwkomers, vooral niet de almachtige bewaker van de planeet.

Er gebeurt veel, heel veel in deze strip. Eigenlijk te veel, vooral in het begin. Op den duur zie je als lezer door de bomen het bos niet meer. Zo wordt je meteen tussen de zombies gesmeten, maar die verdwijnen letterlijk in rook op en niemand die zich afvraagt hoe die daar gekomen zijn. Het schip stort te pletter, maar in plaats van de landing krijgen we een flashback. En ga zo maar door. Een rommelig, halfbakken scenario heet dat dan.

Dan zijn de tekeningen een stuk beter, maar je moet wel van de stijl houden. De vereenvoudigde tekeningen en grote ogen ademen manga uit. Dat komt dan weer de actie wel ten goede, want die ziet er een stuk dynamischer uit dan in een doorsnee Europese strip. Door de stijl lijkt de strip wel op een jonger publiek te mikken.

We hebben vier jaar op dit tweede deel moeten wachten (negen als we naar de Franse verschijningsdatum kijken), maar helaas is dit album het wachten niet echt waard geweest. Jammer.