Dad 2 Familiegeheimen

Meestal gaan strips over helden, speciale mensen, een bijzondere periode of buitengewone omstandigheden en maar zelden over gewoon alledaagse gebeurtenissen. Maar zo af en toe kom je een reeks tegen die het toch aandurft. Zo ook hier, een vader met vier dochters, één gezin, en bijgevolg de gewone zaken van iedereen... klaar geraken om naar school te gaan of naar het toilet gaan of... Niks bijzonders aan en toch... het leven van alledag is een bijzonder vruchtbare grond voor gags, zoveel is duidelijk. Het beste er aan is dat vanwege het normale van de zaak, iedereen het kan herkennen en in meeleven. Ja, de lach komt vlug en blijft tot het einde aanwezig.

Het heeft echt iets meeslepend waardoor je al vlug uitkijkt naar de volgende gag omdat ondanks dat je dit allemaal zelf al wel eens hebt meegemaakt of gezien, het toch net iets humoristischer gebracht wordt. De pointe is altijd juist op tijd en dat maakt een verschil en wellicht ook wel dat je zelf geen betrokken partij bent, maar heerlijk kunt 'meegenieten' van iemand anders zijn of haar lotgevallen. Geen medelijden hier, gewoon heel veel plezier en daar kan ik geen nee op zeggen.

De tekeningen zijn aangepast aan het type verhaal, overdreven mimiek en uitvergrote hoofden waardoor alles zeer duidelijk doorkomt, aangevuld met aangename en opgewekte kleuren. Het plaatje klopt.

In het kort: Dad is herkenbaar en juist daarom zo geweldig geslaagd