Magic 7 1 Nooit alleen

De titel onthult al wat.. "Magic 7". Bijgevolg verwacht ik behoorlijk wat magie in dit deel en dit door zeven personages of toch iets in die aard. En ik wordt niet ontgoocheld. Dit verhaal speelt zich af op school, waar een nieuweling moet proberen zijn weg te vinden. Maar de newbie is niet zo maar een jongetje... neen, hij kan met dode mensen praten en zelfs, indien gewenst, hun talenten inschakelen. Het klinkt misschien vreemd, maar er zit best een goede logica in op wie Leo, de jongen, beroep kan doen. Ik vond dat interessant om te leren.

Maar het stopt niet met Leo, natuurlijk. Er zijn nog twee buitenbeentjes op de nieuwe school en zij beschikken eveneens over leuke krachten. Tijdens een onderzoek naar gestolen voorwerpen uit en van de school, worden de drie steeds betere vrienden. Echter er zijn nog behoorlijk wat vraagtekens over een vierde schoolganger (andere school), die eerst de vijand blijkt te zijn, dan weer niet en dan misschien toch weer wel. Vragen genoeg voor een volgend deel, dat mee uitgekomen is bij dit deel, dus lang hoeven we niet te wachten op de antwoorden.

Dit is alvast leuk opgezet met eigenzinnige karakters die het verhaal een extra aangenaam toetsje geven. Het laat de fantasie los en is toch intern coherent.. Mijn neven en nichten waren alvast gefascineerd en ik moest beloven om deel 2 aan te schaffen.

De tekeningen en inkleuring zijn een goede match voor dit jeugd-verhaal. Het straalt allemaal van warmte, een tikje ondeugd en een hoop ridderlijkheid (van jongens en meisjes), door de opgewekte kleuren en de lichte manga-invloed.

In het kort: perfect voor de fantasierijke jongere van geest (... en lichaam)