Bouncer INT 1 Cyclus 1

Sommige integrales roepen een gevoel van 'Eindelijk!' op en deze Bouncer is er zo eentje. Die reeks is in zijn reguliere uitgave moeilijk compleet te vinden en dan worden we nu verlost: er is terug een manier om de reeks volledig te kunnen lezen.. nu ja, in de toekomst dan toch. En we juichen dat toe want dit is een reeks die het verdient om gelezen te worden.

Het eerste verhaal 'Een diamant voor het hiernamaals' weet in één deel uit te leggen wie Bouncer is. En dat allemaal terwijl het verhaal niet rond hem begon, maar rond een familie op een ranch in het Wilden Westen. Die familie wordt uitgemoord door een laatste restant van het Zuidelijk leger (die voor de slavernij waren). Echter de zoon heeft het weten te overleven en omdat zijn vader hem al voorbereid had, wist hij dat hij Bouncer moest zoeken. Hij was succesvol en daarmee steekt de reeks definitief van wal. Oh ja, Bouncer is een eenarmige buitenwipper .. van een onwaarschijnlijke held gesproken.

Het tweede deel in deze bundeling 'Het medelijden van de beul' is het vervolg van het eerste deel. Krijgt de zoon zijn wraak en hoe zit het nu juist met de diamant? In ieder geval, Bouncer leidt de zoon op tot een vakkundige moordenaar. Alles staat klaar voor de eindstrijd, maar dan komt er een kink in de kabel. De plaatselijke lerares is meer dan ze lijkt en kan nog wel wat roet in het eten gooien.

Deze bundeling sluit het eerste verhaal mooi af. We hebben een spannend verhaal gehad met de nodige actie en met af en toe een prachtig emotioneel moment, ondanks dat dit harde mannen zijn. En daardoor is je nieuwsgierigheid gewekt. Je wil meer van Bouncer, zowel zijn avonturen als een verder inzicht in zijn levenspad. Want we weten nu wel het begin, maar er is ongetwijfeld nog veel leuks te ontdekken. Met andere woorden, laat die integrales maar komen.

De tekeningen zijn een echt plezier: Genoeg detaillering om een sfeer op te roepen en iedereen zijn eigen tronie te geven, maar niet zodanig veel dat je meer bezig bent met de tekeningen dan het verhaal. De warme inkleuring zorgt mede voor de atmosfeer en belooft als het ware dat alles wel goed komt.

In het kort: aan te schaffen reeks!