Pounded INT 1 Pounded

Pounded:
Heavy Parker, een verwaande, rijkeluis zoon vindt zichzelf DE man. Hij is Cool, knap en heeft een succes Punk Band. Hij denkt zich alles te permitteren, en neemt het op relatie gebied het ook niet te serieus... Missy, het tweede hoofdfiguur, is zijn "liefje" een meisje van 17 die nog naar de school gaat en Heavy aanbid, moet op cursus terug naar school en laat hem dus alleen achter voor een paar maanden, ze verneemt op college dat hij het woord "trouw" de betekenis ervan, toch niet echt naleeft... Het naïeve meisje draait 180 graden en zint op wraak ! En wraak heeft ze, Heavy beleeft zwarte tijden, zit aan de grond enz
geraakt zelfs in de gevangenis. Hoe alles verloopt laat ik zo, ik heb al genoeg weggegeven, en het is niet de bedoeling het gehele boek te vertellen.

Brian Wood weet me toch terug te boeien ! De drie hoofdstukken lang heb ik me constant afgevraagd hoe het zou aflopen. De tekeningen zijn oké maar daarvoor heb ik het boek niet gekocht, als Wood fan moest ik het hebben en ik heb het me terug niet beklaagt ! telkens zijn het moderne onderwerpen, dagdaagelijkse issues wat de mensen bezig houdt. Het zijn wel typische Amerikaanse onderwerpen en cultuur (karakter van de mensen) die we hier bij ons niet kennen maar door films, TV enz perfect kunnen thuis brengen hoe het in Amerika aan toe gaat.

Slot: Brian Wood is mijn TOP favoriet, ik wil al zijn werk lezen en bezitten en dat zegt genoeg... terug juist jammer dat het een Digest-size Pocket is maar het is zijn vroegere werk en dat was toen normaal. (denk ik dus)