Lady S. 12 Krachtsverhoudingen

Sinds Aymond deze reeks volledig zelf maakt, na het afhaken van Jean Van Hamme, heeft de reeks een nieuwe adem gevonden. De verhalen hebben meer vlees gekregen waardoor het niet alleen een actiethriller is. Aymond heeft de omgeving van Lady S onder handen genomen, hij omringd haar met andere nevenpersonages. Zo is er geen sprake meer van CIRCAT, een soort van gepensioneerde spionnen, nu komt de C.I.A. naar voren. Shania krijgt ook kriebels in de buik want Conrad is toch ook meer dan zomaar een vriend.

Dit verhaal begint in Mexico waar een gehaaste motard valt als hij een overstekende voetganger wil ontwijken. De gevolgen zijn dramatisch want hij vervoerde enkele flesjes met gevaarlijke virussen die zijn gestolen uit een Amerikaans fort. Het dorp wordt van de omgeving afgesloten, maar alles wordt onder druk van de CIA in de doofpot gestopt door de epidemie als een uitbraak van varkensgriep te catalogeren.
Ondertussen zijn Shania en Conrad nog aan het herstellen van de bomexplosie die ze maar net overleefden op het einde van het vorige verhaal. Shania's verwondingen vielen nog mee, maar Conrad ligt nog altijd in een hospitaal van de C.I.A. Chase, de zoon van zijn directe chef Helena Chambers ligt er ook met een hernia. Als Shania op bezoek komt raakt ze betrokken bij de ontvoering van Chase. De ontvoerders eisen een medicijn voor het uitgebroken virus. De vraag dringt zich op of de ontvoerders gewoon plaatselijke boeren zijn of leden van een drugskartel die een belangrijk wapen in handen willen krijgen?

Er zijn wel enkele toevalligheden in het verhaal, zo moet Shania's vader een staal onderzoeken van het virus dat is opgestuurd door een laborante. Maar voor de rest is dit een spannend verhaal, met een opening aan het einde voor het verder evolueren van deze reeks.