Spiderman 155 Sterf of ga dood

Sterf of ga dood:

Eindelijk na zoveel nummers eens de oudgediende schurken op het appèl ! Er is wel een heleboel verandert lijkt me zo... De scorpion is nu de Venom die deel uitmaakt van Norman Osborn´s "superhelden" team: The Thunderboltz. Tja als oudgediende lezer.... is de enige echte venom nog steeds Eddie Brock voor mij, maar ik sta open voor verandering ! Vanaf NU ! Het wordt tijd dat ik het oude laat wat het is, niet meer omkijk naar de oude verhalen van toen (70,80,90) die me brengen naar vervlogen jeugdsentiment, noch kommer, noch zorgen. Waar rassenhaat, vervuiling, koopkracht, banenverlies, economische crisis ver van mijn bed show was... We "crosten" op ons fietske naar het dichtsbijzijnde krantewinkeltje, om DE comic van de maand vast te grijpen en te gaan betalen aan de kassa terwijl we elkaar aan het bestoken waren met onze eigen "superkrachten". Neen, niet meer, met pijn in het hart laat ik het los... Hmhm tot zover deze Ode aan het jeugdsentiment, en ik neem het niemand kwadelijk indien ze bellen voor Psychische hulp van medegebruikers ... lol

Wie zijn ze ? de Thunderboltz? wel nu deze groep bestaat uit zeven leden waarvan in dit nummer 4 leden actief aanwezig waren de overige drie leden (Moonstone,Swordsman,Penance) waren voor uiteenlopende redenen niet aanwezig voor de missie in New York. De andere vier zijn: Venom (Mac Gargan of Scorpion), Radioactive Man, Bullseye (Moordenaar van Daredevil´s vriendin) en Songbird (die we nog kennen als de Gillende Mimi... periode van de Avengers)

Deze groep staat onder leiding van Norman Osborn om ongeregistreerde superhelden op te jagen en hen laten wettelijk registreren, in opdracht van de overheid.

Zo zitten ze Spider-Man op de hielen, maar de muurkruiper krijgt nu hulp, wel vanuit een héél onverwachte hoek... jawel Eddie Brock ! die in dit nr herboren wordt als de Anti- venom, die op het laatste van dit eerste deel het radioactieve bloed van Spider-man aan het reinigen is...

Volgende maand dus de finale van dit spannende verhaal. Romita´s tekeningen waren wel oké, het tweede deel was overduidelijk beter.

Een leuke toets: het Obama verhaal in deze bundel met een mooie cover op de achterkant van de comic (AM: #583 variant)

PS: Achterkant cover zie Thread Recensies