De zang van de vampiers 3.4 Executies

Zelden een strip tegengekomen waarvan de titel de lading helemaal dekt. Executies bij de vleet, van mensen en hybriden.

Debrah zoekt alle hybriden op om hun hulp te vragen. Een psychopatische moordenaar volgt hen echter op de voet, en maakt achter hun rug de hybriden koud. Terug op hun basis proberen Debrah en de rest van het team te besluiten wat ze met de zwangere vampiervrouw moeten aanvangen die ze gevangen genomen hebben. Een probleem: Nivek is onder controle gekomen van de vampier. Bovendien is er een verraadster in het team, die de rekening gepresenteerd krijgt. Als Nivek de vampier laat ontsnappen, valt het hele team uit elkaar. Ondertussen ontmoet de moordenaar zijn opdrachtgevers, maar die ontmoeting loopt anders dan ze gedacht hadden.

Deze strip is al nummer 16 uit de reeks, en sluit het derde seizoen af. Er worden wel enkele verhaallijnen in afgesloten, maar voor het grootste deel worden in dit album de krijtlijnen uitgezet voor het volgende seizoen. Enkele wendingen zijn vrij voorspelbaar, maar andere dan weer zeer verrassend. Tekenaar Guerineau komt het best tot zijn recht in actiescènes, maar spijtig genoeg heb je meer dialogen in dit album. Daar merk je dat bijna al zijn gezichten op elkaar lijken. Tekentechnisch geen slecht album, maar ook geen hoogvlieger dus.

Gelukkig zit het scenario meer dan snor. Je merkt dat Corbeyran naar een doel toe schrijft, en dat het einde nadert. Dit zorgt ervoor dat de reeks na 16 albums nog maar weinig spankracht verloren is. Dat alleen al is een hele prestatie! Lezen die handel.