Siegfried 2 De Walkure

Siegfried II - De Walkure
Siegfried verlaat, samen met Mime, het bos waarin hij, samen met de wolven, opgegroeid is om op zoek te gaan naar het geheim van de mensen. Om daar te komen dient hij samen met Mime de nibelung eerst nog "even" door het verboden woud, het gebied van de reuzen, de verdeelde gebieden en Nibelheim reizen om dan eerst ook nog een draak te doden. Nadien zal hij het geheim van de mensen kennen en zo zijn queeste te kunnen beeindigen.

In het verboden woud huist ook de heks Völva die bezoek heeft van een Walkure, zij is een van de dochters van Odin, die vooral van de heks wil te weten komen of Siegfried zich van zijn taak zal voldoen in het heden en de toekomst en wat haar aandeel hier in zal zijn.

Dit 2de deel neemt je nog niet mee naar alle gebieden die ik eerder opnoemde, neen Alex vertelt het verhaal goed met diepgang en met veel respect voor de strip en zijn verhaal, hij werkt een zekere leidraad uit die heel natuurlijk aanvoelt en je laat genieten van zijn Noorse saga zoals het moet.

Wat ik wel leuk vind is dat in het geheel de karakters niet te hard worden neergezet, Mime bvb is bijna een karikatuur, dat maakt dat het verhaal soms ook grappig is. Maar vooral de ouderlijke strijd tussen Mime en Siegfried is mooi uitgewerkt. Je ziet dat ze elkaar niet echt lusten, maar toch is er die band, die als een van hen iets tegenkomt, duidelijk zichtbaar is. En de manier waarop de reuzen zijn weergegeven... subliem gewoon. Ik zou bijna zeggen dat de karakters hun ziel wordt weergegeven en daardoor een zekere diepgang hebben dat het verhaal ten goede komt.

Het verboden woud en het gebied van de reuzen zijn met veel mooie kleuren en klare lijnen weergegeven, de Walkure, Odin en de andere figuren volgen ook in dit 2de deel dezelfde tekenstijl uit het eerste deel. Consistentie is het woord dat je hier het beste kan gebruiken en dat is goed. Voor meer over het eerste deel verwijs ik je graag naar recensie hier van Hans Bekker.
Siegfried III heeft alvast een plaats in mijn "wanted list" en ben dan ook heel benieuwd hoe Alex het gaat gedaan krijgen om Siegfried het geheim van de mensen te laten terug te vinden.