Septentryon 2 Angousalem

Nadat Araal en Jade ontvoerd waren in het eerste deel, trekken Chronover en de nomaden richting Angousalem om hen te bevrijden. Chronover heeft de Ring achtergelaten omdat de ontvoerders juist verwachten dat hij er gebruik zal van maken.
Aangekomen in Angousalem worden ze opgewacht door een vreemd ontvangstcomité...

Dit directe vervolg op "De Gele Kap" voert ons naar een locatie die André Houot perfect de mogelijkheid biedt zijn talenten bot te vieren op een stad die geheel in ruïnes ligt. Het gevolg zijn alweer enkele fantastische decors. Wat betreft de personages is het in dit deel beter gesteld dan in het eerste deel. Daar stonden de mensen soms in nogal vreemde houdingen, in dit deel komen de personages al veel natuurlijker over. De inkleuring is ook alweer geslaagd.
Het verhaal heeft ook iets meer structuur dan het vorige deel, hetgeen we enkel kunnen toejuichen uiteraard. Het bouwt stilaan op naar een climax, die echter niet zo spectaculair is, maar toch ook niet ronduit flauw. Het verhaal lijkt dan ook een min of meer afgerond geheel te vormen met het eerste deel, alhoewel we nog altijd maar zeer weinig weten over wie Chronover nu juist is of waarom men hem van Septentryon zoekt. Wat Septentryon juist is wordt ook nog niet heel duidelijk. Een reden dus om naar de volgende delen uit te kijken. Wat wel jammer is, is dat de relatie tussen Chronover en Jade niet echt uitgewerkt wordt...
Dit tweede deel bevredigt al iets meer dan het vorige deel, maar er zijn nog wat tekortkomingen. Misschien dat de volgende delen beterschap brengen. Voorlopig schrijf ik deze reeks nog niet af, ze bevat voldoende interessante elementen.