Superman & Batman

Ik heb (eindelijk) uit mijn verzameling een aantal comics uit de Superman & Batman te voorschijn gehaald. Ik heb geprobeerd ze zo goed mogelijk te scannen. Jammer genoeg zijn sommige boekjes al heel erg beschadigd geraakt voor ze bij mij terecht kwamen, dit soort zag je 30 tot 40 jaar terug op de rommelmarkt, tegenwoordig bijna niet meer. Als iemand betere scans heeft dan graag toevoegen. Voorlopig hoop ik dat mijn scans voldoen. Ik probeer er nog een stel op te zetten.
Geplaatst op 16/03/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 16/03/2014
Crew
Avatar Surya
13260
Beter slechte scans dan geen scan :)
Geplaatst op 16/03/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/03/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Maar beter goede downloads dan slechte scans :D
Wie weet kunnen we betere covers ergens op het web vinden.
Geplaatst op 16/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 16/03/2014
Als je covers op het internet zoekt hoop ik dat er ook de achterzijde bijstaat.
Geplaatst op 17/03/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 17/03/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Laten we zeggen dat in 99,9% van de covers die ik vindt, er geen back cover bij staat.
Anderzijds, als jouw toevoegingen er de laatste dagen zijn bijgekomen, lijkt het me dat die scans nog redelijk goed zijn, en zeker niet "slecht genoeg" om op zoek te gaan naar andere covers.
Geplaatst op 17/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 17/03/2014
Ik doe mijn best om zo goed mogelijk te scannen. Mijn opmerking was bedoeld omdat veel van die oudere comics (jammer genoeg) door de vorige eigenaren zijn "versiert" met namen en oude cellotape. Rafelige randen kun je nog een beetje afsnijden, dan valt het minder op. Maar scheuren die dwars over de cover gaan is een ander verhaal. Ik heb af en toe toch maar een kapotte strip gekocht om het verhaal te kunnen lezen in de hoop later ooit nog eens een betere te vinden. Ik heb in de loop der jaren al een deel kunnen vervangen, maar ik wil het wel leuk en betaalbaar houden, het blijft een sport om iets leuks te kunnen vinden voor een schappelijke prijs.
Binnenkort beginnen de diverse rommelmarkten weer dus wie weet!
Geplaatst op 17/03/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 17/03/2014
Crew
Avatar woelfie
4102
Ik denk dat dat een probleem is dat idd veel gebruikers van deze site treft (mij ook :( ). Je kan niet alles in nieuwstaat kopen.

Als ik er zin in heb, hou ik me af en toe eens bezig met het "opkuisen" of verbeteren van scans of van covers van het net, dwz "retoucheren" (= photoshoppen) van scheuren, krabbels, perforaties (!), of (digitaal aangebrachte c-)stempels.
Maar soms is het gewoon hopeloos om het deftig te krijgen.
En eigenlijk is dat onnozel tijdverlies dat ik beter zou steken in het lezen van wat meer strips. :rolleyes:
Geplaatst op 17/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 17/03/2014
Weet je wat erg leuk is, het (her)ontdekken van hele oude boekjes. De doos die ik nu heb bevat nog wat oudere comics waarvan ik nauwelijks nog wist dat ik ze had. Je moet dan eerst gaan kijken of ze op de site staan, dan het hele scangebeuren en dan wil je ze eigenlijk ook nog even lezen, het schiet niet op maar is hartstikke leuk. Ik ben de komende tijd nog wel even bezig.
Geplaatst op 17/03/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 17/03/2014