250.000

Crew
Avatar Surya
13256
Vandaag heeft stripinfo.be de kaap van 250.000 verschillende uitgaves overschreden. Dat zijn een hele hoop strips!

Dit was uiteraard niet mogelijk zonder de onophoudelijke stortvloed gegevens die onze bezoekers toevoegen en die door de medewerkers gecontroleerd worden. Ontzettend veel dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.

Uiteraard is er geen enkele reden om nu te stoppen met strips toevoegen, er zijn er nog zo veel die nog ontbreken op de site!
Geplaatst op 04/02/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/02/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
toch indrukwekkend.
Maar wat me opvalt: net evenveel reeksen als strips?
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 06/02/2015
Crew
Avatar Surya
13256
Neen, dat is een onnozel foutje, dat los ik binnenkort op :)
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/02/2015
Crew
Avatar woelfie
4102
't zou wat zijn: 250000 uitgaven van 26000 strips.
Da's een gemiddelde van bijna 10 verschillende versies per album. Dat zou me héééél onwaarschijnlijk lijken.
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/02/2015
Avatar MartinMnd
686
Origineel geplaatst door woelfie
't zou wat zijn: 250000 uitgaven van 26000 strips.
Da's een gemiddelde van bijna 10 verschillende versies per album. Dat zou me héééél onwaarschijnlijk lijken.


Kijk eens bij een willekeurige Asterix of Thorgal en 10 valt nog reuze mee ;)
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 06/02/2015
Crew
Avatar Surya
13256
Zo, 't is gefixt :)
Geplaatst op 06/02/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/02/2015
Avatar Burps
25
Heel mooi en ik draag heel graag mijn steentje bij. Alleen lukt dat sinds de vernieuwing van de site precies niet zo goed meer. Ik moet regelmatig een nieuwe cover opnieuw opladen omdat het systeem uitvalt. Helaas ook vandaag vastgesteld dat twee strips die ik ook al twee keer heb aangemeld nog steeds niet in de collectie zijn opgenomen. Niet ontvangen ? Geweigerd ? Nog geen tijd voor gehad ? Het gaat om de verzamelband "Distance" in de serie West (magisch-realistische cowboyverhalen van de hand van een Britse tekenaar en persoonlijke vriend) en de speciale uitgave "Je Suis Charlie" van Spirou. De eerste is wel degelijk een strip, de tweede is een magazine vol met cartoons en strips. Lijkt me dus in elk geval aan alle voorwaarden te voldoen. Zal ik nog maar eens proberen in te voegen ?
Geplaatst op 08/02/2015 Citeren
Avatar
Burps
Geplaatst op 08/02/2015
Crew
Avatar Surya
13256
Op de planning staat een systeem waarbij je een melding krijgt als je aanpassingen verwerkt worden, met opmerkingen over de reden van weigeringen.
Geplaatst op 08/02/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/02/2015
Crew
Avatar Veter
7839
@Burps: Ik denk dat ik van jou al een paar keer dingen geweigerd heb omdat ze verkeerd toegevoegd werden. Maar geen idee meer wat het was hoor.

Misschien eerst even deze post lezen: http://www.stripinfo.be/forum.php?thread=4377

(Vooral verschil tussen nieuwe strip in de reeks, en andere versie van een reeds aanwezig album)

Geplaatst op 08/02/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/02/2015
Avatar Burps
25
@Surya : Waar vind ik die planning ? Heb me al suf rondgesurft op de website, maar nog niet gevonden.

@Veter : Dat foute ingaves geweigerd worden kan ik begrijpen, maar misschien is jullie selectie net iets te streng en kunnen jullie zelf kleine foutjes rechtzetten ? Nogal frustrerend om nauwgezet alle gegevens in te voeren en dan dagenlang te wachten om uiteindelijk te beseffen dat de bijdrage niet is opgenomen. Zie bijvoorbeeld de "Je Suis Charlie" editie van Spirou, waar ik zorgvuldig de tientallen namen van auteurs heb ingevoerd. Voor niks. En ik ben niet van plan dat nog een tweede keer te doen !
Geplaatst op 10/02/2015 Citeren
Avatar
Burps
Geplaatst op 10/02/2015
Crew
Avatar Surya
13256
Die planning is niet publiekelijk zichtbaar. Dat is een zeer lange (onvolledige) lijst van grote en kleine dingen die aan de site moeten gebeuren, allemaal zonder prioriteit of datums. Nogal rommelig dus

Maar ruwgezien zit het zo
- Essentiele forumfunctionaliteit op punt stellen
- Site verder responsief maken
- Collectiebeheer helemaal herschrijven
- Marktplaats ontwikkelen

Maar er zijn ook tal van kleinere functionaliteiten die ik graag eens zou toevoegen, zoals meer info bij auteurs (geboortedatum, korte biografie...)
Geplaatst op 10/02/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2015
Avatar Burps
25
Tja, dan is het voor mij wel moeilijk om te weten of mijn ingave ontvangen is en waarom ze eventueel geweigerd is hé.
Origineel geplaatst door Surya
Die planning is niet publiekelijk zichtbaar. Dat is een zeer lange (onvolledige) lijst van grote en kleine dingen die aan de site moeten gebeuren, allemaal zonder prioriteit of datums. Nogal rommelig dus

Maar ruwgezien zit het zo
- Essentiele forumfunctionaliteit op punt stellen
- Site verder responsief maken
- Collectiebeheer helemaal herschrijven
- Marktplaats ontwikkelen

Maar er zijn ook tal van kleinere functionaliteiten die ik graag eens zou toevoegen, zoals meer info bij auteurs (geboortedatum, korte biografie...)


Geplaatst op 10/02/2015 Citeren
Avatar
Burps
Geplaatst op 10/02/2015
Crew
Avatar Surya
13256
De notificaties van goed/afgekeurde aanpassingen/toevoegingen zijn ook een van de kleinere verbeteringen die op de lijst staan
Geplaatst op 10/02/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2015
Crew
Avatar woelfie
4102
Origineel geplaatst door Burps
Zie bijvoorbeeld de "Je Suis Charlie" editie van Spirou, waar ik zorgvuldig de tientallen namen van auteurs heb ingevoerd. Voor niks. En ik ben niet van plan dat nog een tweede keer te doen !

Aangezien de volledige Spirou op mijn planning staat (ik ben al begonnen, dat is al iets) zou ik dit wel hebben zien passeren. En meestal wordt een ingave wel verbeterd, als er tenminste niet te veel fouten in staan: een auteur verwijderen, een slechte cover verwijderen, een uitgeverij aanpassen, een isbn code verwijderen, dat is allemaal niet veel werk. Een dubbele uitgave bij de verkeerde uitgeverij met een slechte cover, ja, die wordt onverbiddelijk eraf gezwierd.
Dit gezegd zijnde zou het mij verwonderen dat Veter (of iemand anders) die Spirou uitgave zomaar bewust zou verwijderd hebben. Ergens een foutje gebeurd?
Maar het stond toch op mijn planning, dus binnenkort staat hij er weer op.
Geplaatst op 10/02/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/02/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Surya

- Marktplaats ontwikkelen

Maar er zijn ook tal van kleinere functionaliteiten die ik graag eens zou toevoegen, zoals meer info bij auteurs (geboortedatum, korte biografie...)


Marktplaats: moet ik me daar een soort "ik bied aan en zoek zelf..."gedoe bij voorstellen?

Geboortedatum van auteurs vind ik ook wel nuttig! Momenteel staan ze bij mij op geboortedatum, hoe stom het ook klinkt :-)
Maar zo zie je wel goed wie tijdgenoten van elkaar waren!
Momenteel zoek ik dat op op de Franse site bedetheque
Geplaatst op 10/02/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 10/02/2015
Crew
Avatar Surya
13256
Dat is inderdaad de bedoeling van de marktplaats
Geplaatst op 10/02/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2015