Op zoek naar de titel van een strip

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de titel van een strip die ik bijna 20 jaar geleden heb gelezen.
Helaas kan ik me nog maar bitter weinig herinneren van het plot, laat staan de tekenaar of de titel. Ik zal de weinige dingen die ik nog eet proberen op te sommen:

Het genre was fantasy, en ik geloof dat het een stel dwergen (?) betrof die op een queeste trokken. Ze werden tijdens hun reis achterna gezeten door een donkere ridder die steeds werd achtervolgd door een bliksemstorm. Ze kwamen verschillende wezens tegen (ik vermoed een soort van godheid - een draak, een moeraswezen dat uit 3 grote hoofden bestond) die in lang vervlogen tijden prachtige kleuren hadden, maar er nu grijs en gecorrumpeerd uitzagen. Eén van die wezens, die denk ik hun leider was geweest, was volledig naar het kwade gekeerd (en beheerste ook die duistere ridder, geloof ik) na het sterven van zijn vrouw.

Om de brainfart (die jullie waarschijnlijk vermoeden dat ik er nu één heb, na zo'n onzin te hebben gelezen) helemaal af te maken, geloof ik dat de main Bad Guy voortdurend een geluid maakte dat alleen kan worden omschreven als: "NnnnnnnNNnnnn".

Ik weet het: dit houdt niet echt veel steek.
Maar ik zeg erbij, het is vele jaren geleden dat ik deze strip heb gelezen, maar ik meen me te herinneren dat het een fantastisch verhaal was, en de tekeningen waren absoluut prachtig.

Alvast bedankt!
Geplaatst op 17/05/2016 Citeren
Avatar
Dulchis
Geplaatst op 17/05/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Dag Dulchis

was het een strip in het Nederlands?
Geplaatst op 17/05/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 17/05/2016
De versie die ik gelezen heb, was inderdaad in het Nederlands, maar het zou me niet verbazen moest de originele versie Frans geweest zijn...
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
Dulchis
Geplaatst op 18/05/2016
je kan anders eens gewoon 'fantasy' intikken , en dan op trefwoord zoeken. Misschien dat er wel een titel is die je iets zegt? Of de covers bekijken.
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/05/2016
Crew
Avatar Surya
13250
Origineel geplaatst door Dulchis
Ze werden tijdens hun reis achterna gezeten door een donkere ridder die steeds werd achtervolgd door een bliksemstorm.


Tiens, dat zegt me iets. Het was grappig bedoeld, en hij kloeg er regelmatig over, niet? Ik heb dat gelezen, maar wat was het nu ook alweer?
Geplaatst op 18/05/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/05/2016
Origineel geplaatst door Surya
[quote]Origineel geplaatst door Dulchis
Ze werden tijdens hun reis achterna gezeten door een donkere ridder die steeds werd achtervolgd door een bliksemstorm.


Tiens, dat zegt me iets. Het was grappig bedoeld, en hij kloeg er regelmatig over, niet? Ik heb dat gelezen, maar wat was het nu ook alweer?


Haha, inderdaad, hij was niet echt gelukkig met die bliksem.

Moest je iets te binnen schieten, let me know!
Geplaatst op 19/05/2016 Citeren
Avatar
Dulchis
Geplaatst op 19/05/2016
Ik heb de reeks ondertussen gevonden in het archief!
Het betreft 'De legende der dorre gewesten'.

Enorm blij dat ik daar weer naar kan gaan zoeken ;)
Geplaatst op 19/05/2016 Citeren
Avatar
Dulchis
Geplaatst op 19/05/2016
Crew
Avatar Surya
13250
Oh, veel succes gewenst, die zijn moeilijk te vinden!
Geplaatst op 19/05/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/05/2016
Crew
Avatar Iyo74
6895
Tienstiens, daar herinnerde ik me niets van. Hét signaal om die nog eens te herlezen zeker?!
Geplaatst op 19/05/2016 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 19/05/2016
Die heb ik ook lang geleden gelezen, hopelijk van de zomer tijd om te herlezen.
Geplaatst op 25/05/2016 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 25/05/2016
Avatar mi-jah
1743
Prachtige reeks, indrukwekkend mooi getekend!
Geplaatst op 08/02/2017 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 08/02/2017