Toevoegen ongenummerde trades

Klein vraagje.
Ik heb hier nog een aantal trades liggen die ik niet terugvind op de site en dus wou toevoegen.
Nu, bij de meeste trades is dit niet moeilijk, ze zijn genummerd en hebben een duidelijke reeks waartoe ze behoren.
Bij trades van bvb Batman of Superman is dat echter niet zo simpel.
Bijvoorbeeld, ik heb hier 'Batman: Gotham shall be judged' liggen. Een trade die een verhaallijn die liep in 'Azrael', 'Batman' en 'Robin' bundelt. Nu, de trade hoort het meest bij Batman, maar zelfs dan, welk nummer geef je die dan.
In het algemeen, DC trades van Batman en Superman voor 'New 52' hebben geen van alle nummers, dus hoe moeten we die ingeven.
Voor sommige collecties zoals 'Knightfall' of 'No Man's Land' kan je nog wel een aparte reeks maken, maar is het de bedoeling dat we dat voor elke aparte trade doen? Krijg je dan op de duur geen overdosis aan reeksen die slechts 1 item bevatten?
Geplaatst op 11/08/2016 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 11/08/2016
Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door hellspawn
Bijvoorbeeld, ik heb hier 'Batman: Gotham shall be judged' liggen. Een trade die een verhaallijn die liep in 'Azrael', 'Batman' en 'Robin' bundelt. Nu, de trade hoort het meest bij Batman, maar zelfs dan, welk nummer geef je die dan.

Ik zou zeggen aparte reeks voor maken.
Origineel geplaatst door hellspawn
In het algemeen, DC trades van Batman en Superman voor 'New 52' hebben geen van alle nummers, dus hoe moeten we die ingeven.

Volgorde van verschijnen aanhouden.
Origineel geplaatst door hellspawn
Voor sommige collecties zoals 'Knightfall' of 'No Man's Land' kan je nog wel een aparte reeks maken, maar is het de bedoeling dat we dat voor elke aparte trade doen? Krijg je dan op de duur geen overdosis aan reeksen die slechts 1 item bevatten?

Beter een reeks te veel, dan een onoverzichtelijk boeltje met een hoop voorvoegsels...
Geplaatst op 11/08/2016 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 11/08/2016
Crew
Avatar woelfie
4090
Het is een beetje zoals een boekenkast ordenen: waar zet je die TP in kwestie? Bij batman of eerder bij Azrael?
De bedoeling is vooral dat iemand die zijn collectie beheert via deze site eenvoudig dat album kan terugvinden. Dat kan met het isbn nummer of de barcode, als die mee ingegeven zijn, of met de naam van het album. Dan is het niet zo belangrijk dat het in een bepaalde reeks hoort (hokjesdenken), maar eerder dat het logisch is.
En het meest logische voor een album dat deeltjes uit 3 andere reeksen bundelt is een eigen aparte reeks.

Zoals Project_Z zegt: beter een reeks te veel dan een onoverzichtelijk kluwen.
Geplaatst op 11/08/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 11/08/2016
Origineel geplaatst door woelfie
Het is een beetje zoals een boekenkast ordenen: waar zet je die TP in kwestie? Bij batman of eerder bij Azrael?
De bedoeling is vooral dat iemand die zijn collectie beheert via deze site eenvoudig dat album kan terugvinden. Dat kan met het isbn nummer of de barcode, als die mee ingegeven zijn, of met de naam van het album. Dan is het niet zo belangrijk dat het in een bepaalde reeks hoort (hokjesdenken), maar eerder dat het logisch is.
En het meest logische voor een album dat deeltjes uit 3 andere reeksen bundelt is een eigen aparte reeks.

Zoals Project_Z zegt: beter een reeks te veel dan een onoverzichtelijk kluwen.


In dit geval ben ik volledig akkoord, aangezien de trade over verschillende reeksen loopt is een aparte 'reeks' hier waarschijnlijk het best.
Maar wat met andere DC trades zonder nummering? DC was niet zo orderlijk in zijn trades als bvb Marvel die hun trades meestal wel keurig nummeren. Zo heb ik tal van trades van Batman en Superman waarvan de inhoud exclusief tot 1 reeks behoord ('Batman', Detective comics', 'Action Comics'...) maar waar ik niet zou kunnen zeggen wat nummer ze zouden moeten krijgen. In mijn boekenkast is dat geen probleem, daar zet ik ze chronologisch per reeks volgens de nummering van de opgenomen singels. Alleen, in mijn boekenkast kan ik een trade simpelweg tussen 2 andere trades steken, in het systeem op de site is dat moeilijker, want daar moet je een nummering aanhouden (en aangezien het quasi onmogelijk is om te weten hoeveel trades er voordien zijn uitgekomen kan je je daar ook niet op baseren).
Soit, nieuwe reeksen aanmaken voor die trades dan maar.
Geplaatst op 11/08/2016 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 11/08/2016
Origineel geplaatst door hellspawn
Origineel geplaatst door woelfie
Het is een beetje zoals een boekenkast ordenen: waar zet je die TP in kwestie? Bij batman of eerder bij Azrael?
De bedoeling is vooral dat iemand die zijn collectie beheert via deze site eenvoudig dat album kan terugvinden. Dat kan met het isbn nummer of de barcode, als die mee ingegeven zijn, of met de naam van het album. Dan is het niet zo belangrijk dat het in een bepaalde reeks hoort (hokjesdenken), maar eerder dat het logisch is.
En het meest logische voor een album dat deeltjes uit 3 andere reeksen bundelt is een eigen aparte reeks.

Zoals Project_Z zegt: beter een reeks te veel dan een onoverzichtelijk kluwen.


In dit geval ben ik volledig akkoord, aangezien de trade over verschillende reeksen loopt is een aparte 'reeks' hier waarschijnlijk het best.
Maar wat met andere DC trades zonder nummering? DC was niet zo orderlijk in zijn trades als bvb Marvel die hun trades meestal wel keurig nummeren. Zo heb ik tal van trades van Batman en Superman waarvan de inhoud exclusief tot 1 reeks behoord ('Batman', Detective comics', 'Action Comics'...) maar waar ik niet zou kunnen zeggen wat nummer ze zouden moeten krijgen. In mijn boekenkast is dat geen probleem, daar zet ik ze chronologisch per reeks volgens de nummering van de opgenomen singels. Alleen, in mijn boekenkast kan ik een trade simpelweg tussen 2 andere trades steken, in het systeem op de site is dat moeilijker, want daar moet je een nummering aanhouden (en aangezien het quasi onmogelijk is om te weten hoeveel trades er voordien zijn uitgekomen kan je je daar ook niet op baseren).
Soit, nieuwe reeksen aanmaken voor die trades dan maar.



euh, moment.
Als het alleen een batman trade is (dus alleen met Batman nummers van 1 en dezelfde reeks), dan hoort die bij de reguliere Batman-reeks. (of superman, of green lantern ...)
Je kan die dan gewoon het volgende integrale-nummer geven.

Zoals je zegt is dit in sommige reeksen geen sinecure. We proberen de volgorde van verschijning van de trade dan aan te houden, omdat ze soms ook oude verhalen bundelen.
Als je dan de volgorde van verschijning van de aparte issues als criterium gebruikt, moet je telkens je nummering van de integrales aanpasse, wat onbegonnen werk is. Dus: nummering volgens verschijning van de trade.

Aparte trades alleen als het verschillende reeksen betreft. (zoals Gotham shall be judged)
Geplaatst op 11/08/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/08/2016
Crew
Avatar woelfie
4090
Ik heb trouwens al een aantal keer een hele reeks hernummerd om de delen chronologisch te krijgen (of bijvoorbeeld een A-reeks die chronologische vóór een B-reeks komt, dan mag alles veranderd worden). Maar daar steek je veel tijd in, dus is dat niet één van mijn favoriete werkjes.
Een paar integrales van volgorde wisselen is dan uiteraard altijd mogelijk.
Geplaatst op 11/08/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 11/08/2016