Lezersverhaal - Passie voor politiewerk

..."Het was tijd voor een eigen scenario."

Erik Van Looy en Jan Verheyen zagen al dat het goed was. Zij gaven eerder hun goedkeuring aan Dominique Dewulf (38) om hun respectievelijke films De Zaak Alzheimer en Buitenspel 'verstript' te publiceren. Onder begeleiding van kunstwerkplaats De Zandberg werkt Dewulf momenteel aan een zelf geschreven, drieledig politieverhaal. In de hoofdrol: rechercheur Dominique Dewulf. De stad Kortrijk wordt opgeschrikt door een moord op een antiekhandelaar. Meteen doet de zaak denken aan een onopgeloste moord tien jaar eerder. Gaat het om dezelfde daders? En waarom werd de antiekhandelaar vermoord? Rechercheur Dominique Dewulf gaat tot op het bot om deze zaak op te helderen. Het scenario komt van striptekenaar Dominique die met deze moordzaak zijn eerste originele werk, een driedelige reeks rond moord, roof en wraak, inluidt. Zijn vroegere werk baseerde Dominique op bestaande series en films en waargebeurde verhalen. Zoals het driedelige Tsunami 12-12 waarmee hij enkele jaren geleden de Tieltse Mivalti-prijs in de wacht sleepte. "Nadat ik een aantal bestaande series en films gebruikte als basis, leek het me tijd voor een eigen scenario. Een politiereeks, omdat ik verzot ben op politiewerk. Had ik geen verstandelijke handicap, dan was ik nu politieagent, dat weet ik wel zeker. Dankzij de strip waaraan ik nu werk, voel ik me alsnog politieagent."

Werken met beelden

Een driedelige reeks brengt natuurlijk heel wat werk met zich mee zodat de lezer pas rond 2020 effectief zal weten wat er daar in Kortrijk allemaal aan de gang is. Voor het zover is, werkt de tekenaar in het kunstatelier De Zandberg volop aan deze reeks. "Ik heb er een eigen werkruimte, beschik over een lichtbak voor de verwerking van bestaande beelden en gebruik photoshop voor de digitalisering ervan. Samen met mijn begeleider Ruben Laflere, graficus van opleiding, verwerk ik vervolgens alles tot een beeldverhaal."

"We ondersteunen Dominique maximaal, net zoals elke kunstzinnige persoon met een handicap die hier toekomt", pikt Ruben in. "Bij Dominique houdt dat voornamelijk de minder evidente, meer technische zaken in die komen kijken bij het uitgeversvak. Het tekenen, zijn website, promotie via sociale media, dat doet hij allemaal zelf. Wel stellen we zijn werk beschikbaar in onze Artotheek, waar alle werken van onze kunstenaars te vinden zijn." Dominique kan je volgen via zijn facebookpagina waarop hij nu en dan zelfs een zelfgemaakte cartoon post. "Een beetje vuilbekkend, genre Jeroom, soms net over de top", lacht Dominique, "maar puur als entertainment en zeker nooit kwaad bedoeld."

•http://dominique-dewulf.webnode.be

•www.facebook.com/striptekenaardominiquedewulf

•www.facebook.com/kunstwerkplaats
Geplaatst op 19/09/2017 Citeren
Avatar
hetverstripperke@gmail.com
Geplaatst op 19/09/2017