De kronieken van Amoras, De zaak Krimson 2

Crew
Avatar witam
5316
Het blijft toch bevreemdend om een Krimson te zien, die als goede dokter effectief iemand helpt. Dit verhaal waarbij we in het verleden van Lambik duiken om te zien hoe Krimson geworden is zoals wij hem nu kennen, als eeuwige slechterik, houdt mijn aandacht. Er wordt net genoeg onthuld om de pagina's blijven om te draaien maar nog niet genoeg om het mysterie al te onthullen. En toch voel je al aan dat Lambik hier niet goed gaat uitkomen.. Maar hij is niet de enige, nog andere figuren verschijnen ineens in het verleden en heden op onverwachte plaatsen... hoe, wat, waarom? Allemaal nog vraagtekens.

Dit is weer goed uitgedokterd en blijft daardoor ook geheimzinnig genoeg om de interesse naar een volgend deel zeer hoog te houden. Eigenlijk zou ik liever hebben dat het er morgen al is, dan dat ik nog langer moet wachten. Dat is volledig de verdienste van dit verhaal. Mooi in elkaar gestoken!

Deze tekenstijl beginnen we al wat gewoon te worden voor de Amoras-reeks. Maar het blijft wel bijzonder goed passen bij dit moderne jasje van Suske en Wiske. Trouwens het terugblikken in de tijd gebeurt overwegend in sepia-kleuren, wat een zeer duidelijke manier is om het verschuiven in tijd in één oogopslag te verhelderen. Meer uitleg is dan ook niet nodig. Tekeningen, inkleuring en verhaal zitten op één lijn.. hopelijk blijft dit niveau nog wel even aangehouden voor deze cyclus en de volgenden.

In het kort: zeer boeiende cyclus in de Amoras-reeks.
Geplaatst op 30/10/2017 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 30/10/2017
Avatar Pjotr.m
63
Op dit moment is deze reeks al ver gevorderd maar ze blijft echt boeien. Aanvankelijk toch wel even wennen voor een S&W fan maar de tekeningen van Cambre zijn grandioos en de tandem met Legendre niet te missen. Ik ben er ondertussen al helemaal weg van.
Geplaatst op 23/11/2021 Citeren
Avatar
Pjotr.m
Geplaatst op 23/11/2021