strips zoals Guust Flater

Hallo allemaal,

Bij het lezen van de strips van Guust Flater lach ik zo hard dat ik moet huilen van het lachen. Ik heb mijn oude strips van vroeger echt helemaal kapotgelezen. Vooral als meneer Demesmaeker langskomt en het weer mis gaat met de kontrakten tekenen lach ik erg hard om de situatie, de abnormale pech en hoe het getekend is.



Het is de prachtige tekenstijl van Franquin die me raakt. De extreme woede van Demesmaeker en Kwabbernoot en Pruimpit en de onnozelheid van Guust Flater die hij weet te tekenen is echt ongelofelijk knap.
Ook dat meneer Demesmaeker door de tijd heen steeds meer argwanend wordt vind ik grapppig.

De strip voelt aan als een strip voor volwassenen omdat er geen rare wezens in voorkomen. Alleen maar situaties die in principe echt (met een korreltje zout) zouden kunnen zijn. In het echt zou hij natuurlijk direkt ontslagen worden :)

Mijn vraag is nu... Zijn er (onbekende) strips die een beetje lijken op Guust Flater qua humor en/of tekenstijl?
Ik zoek dus naar strips met heel veel fantasie, maar dan fantasie met de middelen die je hebt in de dagelijkse wereld (geen rare wezens, dieren die praten etc)...

Of ..misschien is Guust Flater zo uniek dat ik nog lang kan zoeken :)
Geplaatst op 08/11/2017 Citeren
Avatar
demesmaeker
Geplaatst op 08/11/2017
Crew
Avatar woelfie
4092
Origineel geplaatst door demesmaeker
..misschien is Guust Flater zo uniek dat ik nog lang kan zoeken :)

Wel, neem dit maar als uitgangspunt.
Wat niet weerhoudt dat je zeker reeksen zal hebben die jou qua tekenstijl en humor zeker zullen liggen.
Misschien eens in een stripspeciaalzaak binnen stappen en een professioneel oordeel vragen?
Geplaatst op 09/11/2017 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 09/11/2017
Bedankt voor het antwoord.
Helaas woon ik ver weg van Nederland/Belgie en ik zal elk stripboek via internet moeten kopen. Ik kan dus niet een stripboekhandel bezoeken.
Ik zal eens rondbladeren op stripweb en het forum hier. Misschien zie ik wel iets dat er leuk uit ziet :)

Prettige avond nog!
Geplaatst op 09/11/2017 Citeren
Avatar
demesmaeker
Geplaatst op 09/11/2017
Crew
Avatar Surya
13250
Origineel geplaatst door demesmaeker
Mijn vraag is nu... Zijn er (onbekende) strips die een beetje lijken op Guust Flater qua humor en/of tekenstijl?
Ik zoek dus naar strips met heel veel fantasie, maar dan fantasie met de middelen die je hebt in de dagelijkse wereld (geen rare wezens, dieren die praten etc)...

Of ..misschien is Guust Flater zo uniek dat ik nog lang kan zoeken :)


Ik denk dat het het tweede is. Ik ben nog niet echt iets tegengekomen.
Geplaatst op 09/11/2017 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/11/2017
Avatar Bor
327
Voor mij komen Robbedoes en kwabbernoot (die van Franquin) dan nog het dichtste bij.
Ook mooie tekeningen en veel humor.
Geplaatst op 09/11/2017 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 09/11/2017
Crew
Avatar Fumetti
3673
waar ik altijd van genoten heb, en wat ook zeker past in jouw "dagelijkse leven" vraag is German van Frédéric Jannin en op scenario van Thierry Culliford, zoon van Peyo.

Grafisch zeker niet zo sterk als Franquin, maar wel een heerlijk humoristisch beeld van verschillende types jongeren (en hun ouders) uit de jaren tachtig. Vooral de eerste 6-7 albums herlees ik nog met een glimlach.

Maar als je veel jonger bent zal het herkenbare misschien minder aanwezig zijn...
Geplaatst op 09/11/2017 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 09/11/2017
probeer Joe Bar eens..qua tekenstijl komt t redelijk in de buurt
Geplaatst op 10/11/2017 Citeren
Avatar
Raytheman
Geplaatst op 10/11/2017
Crew
Avatar pepzaza
903
Probeer Calvin en Hobbes maar eens , prachtig getekend en zeer leuk
Geplaatst op 12/11/2017 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 12/11/2017
Enorm bedankt voor de tips. Ik google een beetje naar losse strips om te kijken welke me het meeste aanspreekt en daarna koop ik die via Marktplaats via iemand die zo vriendelijk is ze naar Zweden te sturen :)

Sorry voor de late reactie trouwens...

Groeten,
Demesmaeker
Geplaatst op 21/11/2017 Citeren
Avatar
demesmaeker
Geplaatst op 21/11/2017